تنها نمایشنامه ای که ارنست همینگوی به رشته تحریر در آورده است برای نخستین بار به فارسی برگردانده شد .

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشنامه بلند برای نخستین بار از سوی یکی از اساتید زبان انگلیسی دانشگاه های تهران به فارسی برگردانده شده و قرار است به زودی روانه بازار کتاب شود .

کتاب " ستون پنجم " شامل زندگینامه ارنست همینگوی - نویسنده صاحب سبک آمریکایی ، متن تنها نمایشنامه ای که وی تالیف کرده و نقد و تحلیل این اثر از سوی دکتر کیهان بهمنی در 180 صفحه از سوی نشر افزاز وارد پیشخوان کتابفروشی ها خواهد شد .

به جز این همین ناشر به تازگی مجموعه داستان " دراین قسمت چیزی ننویسید " نوشته سعید نعمت الله را چاپ و روانه بازار نشر کرده است . این مجموعه شامل هجده داستان کوتاه و اولین اثر ادبی نویسنده ای است که حرفه اصلی اش فیلمنامه نویسی برای تلویزیون است . نشر افراز این مجموعه را در شمارگان هزارنسخه ، در100 صفحه و با بهای 1200 تومان به چاپ رسانده است .

همچنین قرار است مجموعه داستانی جدید با عنوان " پنج کتاب پنج قاره " کتاب " زن وسطی " شامل گزیده داستان های آمریکای لاتین با ترجمه و گزینش اسدالله امرایی در 180 صفحه منتشر شود. این نخستین مجلد از این سری کتاب است که به زودی مجلدات چهارگانه دیگر آن هم در دست چاپ است .

مجموعه داستان " بعضی ها هیچ وقت نمی فهمند " ، به قلم کورت توتخلسکی - نویسنده آلمانی - با ترجمه دکتر محمد حسین عضدانلو در 92 صفحه شمارگان 1000 نسخه و با بهای 1200 تومان از سوی همین نشار وارد بازار شد .