گناوه - رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گناوه گفت: موکب‌های شهرستان گناوه مستقر در عراق روزانه به بیش از ۲۰ هزار نفر از زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

ضرغام مردانی رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به تبلیغات سوء دشمنان پیرامون حضور مردم در حماسه پرشور اربعین و نقشه‌های آنها برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق اربعین امسال حساس تر از سال های گذشته است که  تمام تلاش ما در برگزاری بسیار باشکوه‌تر و پرشورتر این حماسه بزرگ و مانور سیاسی اجتماعی مذهبی از سال‌های قبل است.

مردانی گفت: در سال گذشته  ۷ موکب از شهرستان گناوه در خدمت رسانی به زائران کربلا  در ایام اربعین  شرکت داشتند که خدمت رسانی به ۱۰۰ هزار نفر از زائران توسط این موکب ها  انجام  شد.

وی گفت:امسال ۱۱ موکب از شهرستان گناوه به ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین می پردازند که دو   موکب در ایران  و ۹ موکب در عراق مستقر است.

وی افزود: موکب‌های شهرستان گناوه شامل موکب‌های مستقر در کربلای معلی و و نجف و عمودهای بین نجف و کربلا هستند که همه این موکب‌ها امسال از پنج روز پیش شروع به ارائه خدمات  به زائران حسینی کرده‌اند.

وی گفت: در موکب های شهرستان گناوه مستقر در عراق روزانه به بیش از ۲۰ هزار نفر از زائران اربعین خدمت رسانی می‌شود.

وی گفت: موکب مرکزی خدام الحسین(ع) شهرستان گناوه به صورت شبانه روز به بیش از یک هزار نفر صبحانه، نهار و شام و اسکان ارائه می دهد و هر روز نزدیک به هفت هزار نفر نیز پذیرایی سرپایی برای زائرانی که از مسیر این موکب گذر می کنند انجام می دهد.

مردانی افزود: خدمت رسانی در موکب خدام الحسین(ع) توسط کمیته های مختلف شامل کمیته اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، مالی، تاسیسات، آشپزخانه، پزشکی، خواهران که از سال گذشته پس از اربعین سازماندهی شده اند انجام می شود.

وی گفت: در این کمیته‌ها ۱۵۰ نیروی سازماندهی شده در سه شیفت کاری حضور پیدا می‌کنند و در هر بار ۵۰ نفر به مدت سه روز در کربلا حضور یافته و ارائه خدمات می‌کنند که امروز نیز امام جمعه معزز حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی و سید علی پاکنژاد فرماندار گناوه در این موکب حضور پیدا کردند و همراه با خادمین موکب در این کار بزرگ شرکت کردند و همچنین امام جمعه موقت حجت الاسلام آشناگر نیز به مدت سه روز در موکب حضور یافتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گناوه با تقدیر از کسانی که در تجهیز و برپایی موکب ها به این ستاد کمک و یاری کردند افزود: در کنار ارائه خدمات ذکر شده کارهای فرهنگی متعدد از قبیل برگزاری نماز جماعت، استفاده از روحانیون و سخنرانی های مذهبی، برگزاری مراسم عزاداری و مداحی در موکب ها برگزار می شود.