بوشهر - فرماندار شهرستان دیر گفت: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است و مردم غیور این شهرستان در راهپیمایی آن روز تاریخی، با شکوه تر از همیشه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه اعتماد ظهر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی راهپیمایی ۱۳ آبان در دیر با بیان اینکه سالروز مبارزه با استکبار جهانی متاثر از قیام عاشورا و یادگار امام خمینی (ره ) است، اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط خاص بین المللی، راهپیمایی این روز با شکوه تر از همیشه در نقاط مختلف شهرستان دیر برگزار خواهد شد.

اعتماد با تاکید بر اینکه باید در مقابل بدعهدی‌ها و توقعات مقامات امریکایی، امسال راهپیمایی ۱۳ آبان باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود، افزود: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب به عنوان شیطان بزرگ سردمدار دشمنی علیه نظام اسلامی ایران بود که با مقاومت ملت صبور و انقلابی کشورمان تمام توطئه ها و دشمنی های آن نقش برآب شد.

وی با اشاره به پیاده‌روی بزرگ حرم تا حرم در مرکز شهرستان دیر که در روز اربعین حسینی برگزار خواهد شد، گفت: این همایش عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) اهل بیت (ع) را نشان می دهد و موجب تقویت بیشتر وحدت و همدلی در بین مسلمانان می شود.

فرماندار شهرستان دیر همچنین پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی در کربلا را نمایشی از اقتدار و وحدت مسلمانان سراسر جهان برشمرد و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویدادهای اعتقادی و فرهنگی جهان و نماد وحدت، ولایتمداری و اقتدار جهان اسلام است.

لزوم ترویج فرهنگ استکبارستیزی

امام جمعه دیر نیز در این نشست گفت: ملت ایران در ۱۳ آبان امسال رساتر و پرصلابت تر از سال های گذشته فریاد «مرگ برآمریکا» سر خواهند داد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه ۱۳ آبان فرصت مغتنمی برای آشنا کردن نسل نوجوان جامعه با فرهنگ استکبارستیزی است، اظهار داشت: این روز باید در تاریخ ایران برجسته و سربلند باشد زیرا دشمنی آمریکا با ایران دائمی است.

وی به اهمیت روز ۱۳ آبان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز در فرهنگ انقلابی ما ایرانیان یادآور سه واقعه مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره)  در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در۱۳ آبان ۱۳۵۸ هجری شمسی است که همه این وقایع در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار اثرگذاربوده اند.

امام جمعه دیر با اشاره همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در دیر، گفت: دشمنان برای کم رنگ کردن آیین معنوی اربعین حسینی هزینه های بسیار زیاد و قابل توجهی را متقبل و متحمل می‌شوند و مسلمانان همواره با بصیرت و آگاهی و حضور میلیونی و عظیم در این همایش، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب می کنند.

ماهیت استکبار جهانی آشکار شده است

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر، در این جلسه گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان روز برائت از شیطان بزرگ است و می‌طلبد مردم با حضوری پرشورتر از سال‌های قبل، پاسخ محکمی به یاوه گویی های رییس جمهوری آمریکا داشته باشند.

سرهنگ پاسدار عیسی داوریان با بیان اینکه با وحدت و همدلی همه توطئه های دشمنان خنثی می شود اظهار داشت: بالا بردن آگاهی و شناخت مردم بویژه جوانان و نوجوانان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا و نظام سلطه بر ضد ایران، منطقه و جهان بویژه کشورهای اسلامی از اهداف و رویکردهای مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان است.

داوریان به اقدام خصمانه و یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا در ماه های اخیر علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: این قبیل اظهار نظرها تازگی ندارد و ماهیت استکبار جهانی بارها برای ملت ایران آشکار شده است.