پیمان طهماسبی ارشلو با استفاده از چوب و فلز هفت مجسمه به شکل ماهی طراحی کرده است تا در قالب نمایشگاهی با عنوان «ماهی‌ها هرگز نمی‌میرند» دین خود را به شهدای غواص ادا کند.

پیمان طهماسبی ارشلو که مجسمه‌هایش را از ۱۱ آبان ماه در گالری شلمان به نمایش گذاشته است درباره این آثار به خبرنگار مهر گفت: با رسانه‌ای‌ شدن اتفاقی که برای شهدای غواص روی داده بود به همراه بوژان رحیمی تصمیم گرفتیم نمایشگاهی از مجسمه و نقاشی را با عنوان «ماهی‌ها هرگز نمی‌میرند» برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بوژان رحیمی در این نمایشگاه ۲۰ تابلوی نقاشی به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: من در نمایشگاه «ماهی‌ها هرگز نمی‌میرند» با عرضه هفت مجسمه که با تکنیک‌های مدرن ساخته شده‌اند، سعی داشتم به نوعی دین خود را به شهدای غواص ادا کنم.

این هنرمند مجسمه‌ساز که آثارش را با انطباق به موضوع مورد نظر خلق کرده است، بیان کرد: تمام تلاشم بر این بود که با حال و هوای امروز دنیای هنر به این موضوع بپردازم و برای دست‌یابی به این هدف به تحقیق‌های میدانی روی آوردم و در نهایت با استفاده از چوب و فلز، شهدا را همچون ماهی‌های وطن نشان دادم.

وی که برای تولید این آثار چیزی حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه کرده است، تصریح کرد: هیچ علاقه‌ای به هنر سفارشی ندارم و معتقد هستم هنر باید از وجود هنرمند بجوشد تا در نهایت بتواند جایگاه خود را پیدا کند.

طهماسبی ارشلو با اشاره به اینکه ابعاد مجسمه‌هایش ۱۰۰×۳۰ و ۱۰۰×۴۵ است درباره نوع طراحی آثارش گفت: شهدا را از نظر ظاهری شبیه به فرم بدن یک ماهی طراحی کردم با این تفاوت که ما در مقابل شهدا حس دوست داشتن و همذات‌پنداری داریم اما در مواجهه با یک ماهی خشونتی را که باعث مرگش شده است، می‌بینیم.

وی در تکمیل صحبت‌هایش افزود: من آثار را طوری طراحی کرده‌ام که به مخاطب یادآوری کنم وقتی شهدا از دنیای خاکی وارد دنیای ماهی‌ها شدند برعکس ماهی که با مرگ رنگ زیبایش را از دست می‌دهد، در ما حس دوست‌داشتن نسبت به شهدا ایجاد می‌شود.  

این هنرمند مجسمه‌ساز در پایان با تاکید بر اینکه مجسمه‌هایش یک نوع استعاره و تشبیه دارد، یادآور شد: طبق آنچه در قالب بیانیه نمایشگاه هم منتشر شده است، شهید همچون ماهی دریاها هرگز نمی‌میرد و از دلی به دل دیگر همواره روایت شده و در طول زمان زنده خواهد ماند.

نمایشگاه «ماهی‌ها هرگز نمی‌میرند» تا ۱۶ آبان ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپاست.