گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۰ وقف در گلستان به ثبت رسید.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۰ وقف در گلستان به ثبت رسید.

وی افزود: استان گلستان با دارا بودن پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۶۴ هزار رقبه وقفی جزو پنج استان نخست در کشور است و این نماد دین داری مردم این خطه محسوب می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از وجود ۱۲۳ بقعه متبرکه در گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۳ بقعه متبرکه با بیش از ۲۱ هزار و ۵۶۵ متر مربع از فضا بقعه در استان تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.

با بیان این که وقف نقش بی بدیلی در تمدن سازی اسلامی دارد، اظهار کرد: در طول تاریخ توسط خیراندیشان شاهد ساخت مراکز درمانی، مساجد، کاروانسراها، پل، حوزه علمیه و حسینیه های زیادی بودیم که همه این ها در جهت تامین نیاز های جامعه اسلامی تهیه شده است.

بیش از ۵۰ موقوفه قبل از انقلاب در گرگان از بین رفت

وی با اشاره به اینکه در دوران رژیم ستم شاهی موقوفات بسیار زیادی به تاراج رفت، یادآورشد: در دوران استبداد اصلاحات اراضی موقوفات زیادی مصادره و فروخته شد.

سلیمانی فرد اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان شهید رجایی که خیابان قیصریه نام داشت بیش از ۵۰ موقوفه از بین رفت و بعد از پیروزی انقلاب با فتوای حضرت امام خمینی (ره) بسیاری از موقوفات به وقفیت برگشت.