زنجان- مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:از آغاز دوره های مشاوره تاکنون ۴هزار شهروند زنجانی در کلاس های آموزش پیش از ازدواج حضور یافته اند.

به گزارش خبرگزاری  مهر و به نقل از بهزیستی استان، محمد محمدی قیداری افزود: از آغاز دوره‌های مشاوره تاکنون ۴ هزار شهروند زنجانی سرکلاسهای آموزش پیش از ازدواج حضور یافته‌اند.

وی اظهار کرد: این آموزش‌ها باهدف توانمندسازی افراد در انتخاب صحیح همسر و تشکیل خانواده موفق و مدیریت درست ارتباطات خانوادگی توسط بهزیستی با همکاری مراکز غیردولتی در قالب کارگاه‌های آموزشی با موضوعات خواستگاری و آشنایی، عشق و انتخاب همسر، دوران نامزدی، دوران عقد و سال اول زندگی مشترک، برگزار می‌شود.

محمدی قیداری افزود:  در سال‌های گذشته بهزیستی استان زنجان اقدام به برگزاری دوره‌هایی چون پیشگیری از خشونت در روابط زناشویی، عزت نفس افراد و تأثیر آن در روابط زناشویی، آمادگی برای ازدواج سازنده و موفق، شناسایی طرح‌واره‌های معیوب و تأثیر آن بر ازدواج در جهت آگاه‌سازی و بالا بردن دانش مشاوران و مدرسان ازدواج و خانواده برگزار کرده است.

وی گفت: برای داشتن ازدواج موفق و بالنده باید مهارت‌های فردی درزمینهٔ خودآگاهی و افزایش توانمندی افراد در رابطه با مهارت‌های ارتباطی و کنترل خشم، تقویت شوند تا افراد بتوانند بر اختلاف‌ها و تعارض‌های اجتناب ناپذیر روابط زناشویی که باعث تلخ‌کامی می‌شود غلبه کنند.