کارگردان فیلم «شنل» با اشاره به اینکه ۲ فیلمنامه آماده تولید دارد، بیان کرد یکی از این آثار با نام «ماکان» می‌تواند تجربه‌ای مشابه «هامون» در سینمای ایران باشد.

حسین کندری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین پروژه‌های خود در حوزه سینما گفت: در حال حاضر ۲ فیلمنامه در دست دارم که همچنان به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای ساخت این ۲ فیلمنامه هستم. البته اواخر سال ۹۶، با چند سرمایه‌گذار برای تولید به توافق رسیدم که متاسفانه به دلیل تغییر شرایط اقتصادی، تولید این ۲ پروژه به تعویق افتاد.

وی بیان کرد: اولین فیلمنامه «ماکان» نام دارد که یک اثر اجتماعی، شهری و تراژیک است که می‌توان آن را یک اثر شخصیت محور با داستانی روان و پر از جزئیات دانست. می‌توان گفت «ماکان» به نوعی «هامون» امروز است.

این کارگردان سینما ادامه داد: می‌خواستم برای تولید «ماکان» از بنیاد سینمایی فارابی درخواست وام کنم اما می‌دانستم فارابی به پروژه‌هایی این چنین پول نمی دهد.

وی با اشاره به پروژه دیگر خود توضیح داد: فیلمنامه بعدی «بازیافت» نام دارد که با توجه به فضای متفاوتی که برای آن در نظر گرفته‌ام باید در خارج از کشور تولید شود. برای این پروژه ترجیح می‌دهم به غیر از بازیگر نقش اول مرد، همه بازیگران خارجی باشند، به همین دلیل چنین پروژه‌ای نیاز به سرمایه گذار خارجی دارد.

کارگردان فیلم «شنل» تاکید کرد: داستان «بازیافت» بسیار متفاوت است و شبیه آن را در سینمای ایران ندیده ام.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود بسیاری از سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه ترجیح می‌دهند تا روی آثار کمدی سرمایه‌گذاری کنند، توضیح داد: همین مساله سبب می‌شود تا در طول یک سال تعداد زیادی فیلم‌های بی کیفیت کمدی کپی شده از سینمای دهه ۵۰ است، تولید و روی پرده برود.

این کارگردان ادامه داد: چنین تولیداتی سبب می‌شود تا کیفیت آثار سینمای ایران کاهش پیدا کند و دیگر در جشنواره‌های خارجی ما را جدی نگیرند، افتخار مدیران سینمایی ما این است که در طول سال یک فیلم برای حضور در جشنواره ونیز و یک فیلم در کن از سینمای ایران حضور دارد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در طول سال ۱۰۰ فیلم سینمایی تولید می‌شود و از این تعداد تنها ۲ فیلم برای حضور در جشنواره های معتبر است و این یعنی اینکه تنها ۲ درصد از این تولیدات ارزش و کیفیت لازم برای حضور در جشنواره بین المللی دارد که البته اکثر این آثار موفق از نگاه دولت، تولیدات دولتی است.

کندری در پایان گفت: دیگر فیلم های موفق در جشنواره های بین المللی که توسط بخش خصوصی تولید می‌شود و می‌تواند برای سینمای ایران اعتبار کسب کند، در اکران عمومی سهمشان تنها گروه سینمایی «هنر و تجربه» می‌شود.