حجتالاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پرداختن به مقوله امام عصر (عج) نباید تنها به نیمه شعبان و آغاز امامت ایشان منتهی شود و باید در تمام لحظات شبانهروز به یاد حضرت باشیم. برخی تنها نگاه مناسبتی به ایشان دارند که زیبنده جامعه شیعه نیست.
وی اظهار کرد: جامعه قانونمدار، عدالت محور در رفع تبعیض، رفع فقر، توسعه پایدار، امنیت و آسایش و ارتقای سطح علمی، اندیشهای و فرهنگی از شاخصههای حکومت عصر ظهور است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نگاه ارتباطی با امام عصر (عج) باید آمیخته با عطر مهدویت و برخاسته از حس انتظار و مبارکی باشد که جامعه منتظر از آن بهعنوان یک پدیده و شاخص یاد میکند.
وی افزود: با جاری شدن این حس میتوان برای حاکمیت نور، دانش و بینش و قرآن به معنای واقعی در عصر ظهور افق و چشم انداز ترسیم کرد.
وی یادآور شد: یکی از مسئولیت های مهم ما معرفی حس انتظار واقعی با شاخصههای منتظر واقعی در جامعه است که از طریق معرفی نقش الگویی عصر ظهور در جامعه محقق میشود.
صفی یاری با اشاره به اینکه معرفی نقش الگویی خمیر مایه امید به آینده روشن تر، پیشرفته تر، متعالی تر و انگیزه ای برای خودسازی در عصر کنونی است، تصریح کرد: باید خود را با ایده ها، آرمان ها و شاخص های افق نورانی برای عصر ظهور پیش بینی شده تطابق داد تا بتوان معیارهای الگویی عصر ظهور را ترسیم کرد که به دنبال آن اتفاقات موثری در جامعه رخ خواهد داد.
صفی یاری افزود: خوشبختانه این پدیده بسیار برجسته با ظهور انقلاب اسلامی توسط امام راحل رقم خورد و حضور مردم و اعتقادات آنان پیش زمینه خوبی برای آرمان های عصر ظهور فراهم کرد، چرا که نگاه امام و مقام معظم رهبری و شعارهایشان، فراهم کردن زمینه برای ظهور انقلاب مهدوی است از اینرو از انقلاب اسلامی به عنوان طلیعه عصر ظهور یاد می شود و باید تلاش کرد شاخصه های محوری عصر ظهور را شناسایی و در مقام عملیاتی کردن به طور جدی مورد ملاحظه قرار داد که در این صورت نگاه امیدوارانه را ایجاد خواهیم کرد.
وی گفت: درست است که در هر جامعه ای قوانینی وضع و از سوی مردم رعایت می شود ولی در عصر مهدوی قانون حاکمیت متاثر از آموزه های وحیانی و قانون خدا منبعث از کتاب الهی و سیره نبوی است و آنچه در عصر ظهور در جامعه به عنوان قانون اعمال می شود دقیقا عین آن چیزی است که خداوند بر پیامبر(ص) نازل کرده است.
حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه در نظامی که متاثر از نظام مهدوی است کسی نمی تواند حرام را حلال و حلال را حرام کند، گفت: اگر مدعی هستیم که نظامی متاثر از خمیرمایه دینی داریم باید قانون مداری در عصر ظهور در جامعه رعایت شود.
وی با ابراز نگرانی از فاصله بین نظام و آرمان های دینی به جهت برخی انحرافات فکری و عقیدتی خاطرنشان کرد: قانون خدا قانون روشنی است که حلال و حرام در آن مشخص است و اگر در سایه ولی فقیه و نگاه فقاهتی زندگی می کنیم، از اینرو ما حق نداریم قدمی برداریم که منجر به تضعیف بنیان فقاهتی نظام شود که در این صورت از آرمان های مهدوی فاصله گرفته ایم.