کرج - استاندار البرز ارائه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی عصر شنبه در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، گفت: هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه ارائه دستاوردهای تولیدی و صادراتی استان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ واحد تولید کننده که عمدتا صادرکننده هستند در این نمایشگاه حضور فعال دارند، گفت: اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی بتوانند آزادانه با مدیران استانی و کشوری مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

استاندار البرز در بخش دیگری به حضور استارت آپ ها و فن بازارها در این نمایشگاهف گفت: تامین مواد اولیه، منابع ارزی و مشکلات صادراتی از عمده مسایلی هستند که صادرکنندگان و تولیدکنندگان با آن دست به گریبان هستند.

نجفی تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه برقراری ارتباط مستقیم میان مصرف‌کننده و تولید کننده است.

در ادامه عزیز الله قربانی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی در شرکت شهرکهای صنعتی کشور حمایت از واحدهای صادرات محور است، افزود: این اتفاق بسیار خوبی در استان البرز است که انشالله در استانهای دیکر هم بتوانیم از این الگو استفاده کنیم و این نمایشگاه را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

معاون پشتیبانی و صنایع انسانی شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه واحدهای بسیار توانمندی وجود دارد که می تواند به اشتغال کمک کند، گفت: بزرگ‌ترین تصمیم شرکت شهرکهای صنعتی  حمایت از واحدهای صادرات محور است که در این خصوص با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نشست های برگزارشده است.