چهل و سومین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با حضور نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و سومین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

این جلسه با هدف ارائه گزارشی از تدوین سند راهبردی مسابقات قرآنی کشور، بررسی آیین‌نامه‌های انظباطی مسابقات قرآن کریم و صدور مجوز برای مسابقات بین المللی قرآن و همچنین افزایش اعضای حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات از ۳ نفر به ۴ نفر بود.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در گفت وگویی بیان داشت: در این جلسه ابتدا گزارشی از تدوین سند راهبردی مسابقات قرآنی کشور که یکی از بزرگترین دستاوردهای ستاد عالی مسابقات بوده و قریب به ۲ و نیم سال تدوین ان به طول انجامید، ارائه شد.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از دستورات جلسه چهل و سوم بررسی آیین‌نامه انضباطی مسابقات قرآن کریم بود، گفت: تنظیم این آیین نامه چندین ماه در کمیته ارزیابی و نظارت ستاد مورد بررسی قرار گرفت و بعد از تصویب در کمیته و شورای معین امروز در جلسه ستاد عالی مسابقات مطرح شد و با توجه به چندین ملاحظه‌ای که اعضای ستاد داشتند، یک ماه فرصت داده شد که ملاحظات افراد از سوی کمیته ارزیابی و نظارت مورد توجه قرار گرفته و لحاظ گردد و در صورت تصویب در شورای معین به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور اظهار داشت: یکی دیگر از دستورات جلسه بررسی آیین‌نامه صدور مجوز برای مسابقات بین‌المللی قرآن بود و این آیین‌نامه نیز با توجه به این که چند ماهی در کمیته طرح و برنامه ستاد عالی مورد ارزیابی قرار گرفته بود در جلسه امروز مطرح گردید و با وجود برخی ملاحظات مطرح شده از سوی اعضای ستاد، مقرر شد کمیته طرح و برنامه در مدت یک ماه، ملاحظات را مدنظر قرار داده و نواقص را برطرف کند و در صورت تصویب شورای معین، این آیین‌نامه هم به دستگاه‌ها ابلاغ گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آخرین موضوع مطرح شده در جلسه ستاد عالی مسابقات را افزایش اعضای حقیقی ستاد از ۳ نفر به ۴ نفر اعلام کرد و افزود: پیش از این آقایان موسوی بلده و دولتی و سرکار خانم افتخاری از اعضای حقیقی ستاد عالی مسابقات بودند و امروز با موافقت اعضای ستاد اقای محمدرضا پورمعین نیز به عنوان عضو حقیقی چهارم به ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور افزوده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه مطرح شد که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود و کمبود بودجه در حوزه قرآنی، ضروری است مسابقات پراکنده قرآنی در سطح کشور با هدف کاهش هزینه‌ها، تجمیع شود.