گناوه - امام جمعه موقت گناوه گفت: باید رفتار و سیره و روش زندگی پیامبر (ص) را الگو و اسوه در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی آشناگر امام جمعه موقت گناوه ظهر شنبه در مراسم هیئت ال یاسین گناوه به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) با تبریک فرارسیدن این ایام فرخنده اظهار داشت: وجود مبارک نبی اکرم، پیامبرگرامی اسلام (ص) برای انسان‌ها رحمت للعالمین، مظهر رحمت و مهربانی پروردگار و آینه تمام نمای مهربانی خداوند عالم است.

وی افزود: امیرالمومنین علی (ع) در خطبه ۱۱۰ نهج الابلاغه درباره وجود مبارک پیامبر اکرم می فرماید: «ای مردم به آن راه و مسیری که پیامبر (ص) رفته اقتدا کنید که بهترین هدایت ها مسیر پیامبر است و به سیره و رفتار او اقتدا کنید و روش شما روش آن حضرت باشد زیرا هدایت کننده ترین شما به راه حق وجود مبارک پیامبر خدا (ص) است».

حجت الاسلام آشناگر تصریح کرد: رحمت و مهربانی از صفات ویژه خداوند متعال است که در وجود نبی اکرم (ص) متبلور و متجلی  است و وجود آن حضرت تجلی رحمت بی نهایت خداوند متعال است و ایشان به امر الهی در سختترین شرایط دستور مهربانی با مردم را دارند.

وی گفت: خداوند به پیامبر (ص) می فرماید: «ای پیامبر تو به لطف و رحمتی که ما بر تو نازل کردیم با مردم مهربان هستی و اگر خشن و بداخلاق بودی و در گفتار و رفتار مهربان نبودی مردم قطعا از اطراف تو پراکنده می شدند پس از گناهان آنها درگذر و برای آنها طلب بخشش و غفران از خداوند کن و از آنها در کارها مشورت بگیر.»

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: در سخترین شرایط خداوند دستور به مهربانی با مردم و بخشش حتی برای  نافرمانان را داده ولی در مورد دشمنان این امرمتفاوت است و در برابر دشمنان اشداء علی الکفار باید بود.

وی با اشاره به نمونه‌های بی‌شمار از رحمت و مهربانی پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: خداوند می فرماید: از خود شما برایتان پیامبری فرستادم که از رنج های شما گرفتار و نسبت به شما تلاش زیاد می کند و نسبت به مومنین رئوف و مهربان است.» و لذا باید همه در هر شرایطی هستیم این مهربانی را از حضرت بیاموزیم و بکار گیریم.

حجت الاسلام آشناگر اظهار داشت: آن حضرت حتی نسبت به حیوانات نیز مهربان و رئوف بود و دستور به مهربانی با آنها  می داد و نسبت به کودکان نیز مهربان و رعایت حال آنها را  می کرد و حتی نسبت به آنها نیز بی تفاوت نبود.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای محبت آمیز آن حضرت شامل دشمنانش نیز شد گفت: پیامبری که در مکه بسیارمورد اذیت و آزار دشمنان قرار می گرفت پس از فتح مکه همه  را بخشید و حتی آنها را برای اعمال گذشته سززنش هم نکرد.

امام جمعه موقت گناوه ادامه داد: وجود مبارک نبی اکرم (ص) سرمایه بزرگی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و باید رفتار و سیره و روش زندگی آن حضرت را الگو و اسوه در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار  دهیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

قرائت دعای پرفیض ال یاسین، دعای تعجیل در فرج امام زمان (عج) و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.