اصفهان - معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زنان ما در طول دوران دفاع مقدس فداکاری‌های بسیاری داشتند، گفت: هفت هزار بانوی شهید در سراسر کشور تقدیم اسلام و انقلاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی شامگاه شنبه در چهارمین روز از کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن فلاورجان که ویژه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه شرط پذیرش عبودیت پروردگار، دوری از طاغوت و عبادت پروردگار است، اظهار داشت: شهدا به واقع مصداق این عبودیت بودند و بر همین اساس به نوعی اتمام حجت پروردگار بر بر روی زمین و الگویی برای دیگر انسان‌ها در نفی طاغوت و پیمودن مسیر تکامل هستند.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»، ابراز داشت: شهدا بالاترین مقام را در نزد پرودگار دارند به نوعی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده هستند و آنها را نباید مرده پنداشت، در روایات نیز داریم که جایگاه شهید در قیامت و دنیای ابدی نیز به نوعی است که مورد غبطه بقیه قرار می‌گیرند.

ایستادگی در برابر جبر طاغوت منش شهدای انقلاب و دفاع مقدس است

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ایستادگی در برابر جبر طاغوت منش شهدای انقلاب و دفاع مقدس را شکل داد، ابراز داشت: تقدیم یک هزار و ۴۰۰ شهید توسط مردم فلاورجان نشان از ایمان مستحکم این مردم و اعتقاد آنها به این نظام و انقلاب دارد و این حماسه‌ای بی بدیل است.

وی با اشاره به حرکت گام به گام بانوان همراه با دلیرمردان ایرانی در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه و گاه د جبهه دفاع از حق تاکید کرد: ناهید فاطمی دختر ۱۶ ساله سنندجی با ضد انقلاب مبارزه کرد، به اسارت گرفته و شکنجه شد و در نهایت نیز وی را زنده به گور کردند، از این نوع شیر زنان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس کم نداریم.

فداکاری‌های بی بدیل زنان در طول دوران دفاع مقدس

سردار نقدی با اشاره به اینکه هفت هزار زن شهید در سراسر کشور تقدیم اسلام و انقلاب شده است، تصریح کرد: زنان ما در طول دوران دفاع مقدس فداکاری‌های بسیاری داشتند، از زنان امدادگر و پرستار در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها گرفته تا بانوانی که در تامین آذوقه، لباس و غیره تلاش داشتند و از اموال خود در این راه گذشتند.

وی اضافه کرد: همچنین مادرانی که جگرگوشه‌ها و همسران خویش را برای دفاع از دین و میهن راهی جبهه‌ها کردند، مادران و زنان شهیدی که پس از شهادت فرزند و همسرشان، یادگاران آنها را پرورش داده و خون شهدا را پاس داشتند، همسران جانبازان و و چه آنان که پس از جنگ با افراد جانباز ازدواج کردند همگی شایسته تقدیر هستند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیتاکید کرد: این بانوان رهرو راه حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) هستند و به یقین جایگاه بالایی نزد خداوند متعال دارند که قابل توصیف نخواهد بود.