بوشهر - سرپرست دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان بوشهر گسترش می‌یابد.

علیرضا پولاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقابله با جنگ نرم نیازمند دفاع مقدس فرهنگی و نهادینه فرهنگ بسیجی در کشور است.

وی افزود: خلاقیت مهمترین عنصر در تحول برنامه‌های مشارکتی بین کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های مقاومت بسیج در سنگر بصیرتی مسجد است.

پولاد با بیان اینکه جوانان فعال در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شوند، خبرداد: بزودی طرح های مشارکتی با موضوعات بیداری اسلامی، خودباوری و نوآوری، نشاط و تعالی خانواده ها در تمامی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری نواحی بسیج و حوزه های علمیه اجرایی خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر با اشاره به اینکه هفته بسیج فرصت بی نظیر برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی مبتنی بر آموزه های قرآنی و عترتی در جامعه است، عنوان کرد: تربیت حافظان قرآن بسیجی یکی از برنامه‌های محوری کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرها و روستاهای استان بوشهر است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی با ابراز اینکه ترویج فرهنگ ازدواج نیازمند فرهنگ‏‌سازی است، اعلام کرد: کارگاه های آموزشی حوزه خانواده و فرزند پروری با محوریت مبانی دینی در قالب طرح نشاط و تعالی خانواده ها با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشگاه در مساجد برگزار می شود.

پولاد تاکید کرد: همچنین برگزاری و احیاء «پیوند آسمانی و ازدواج آسان» در سنگر مسجد به عنوان یکی دیگر از اهداف این طرح کانونی است.