به گفته غلامحسین سهرابی، «در طبیعت» نمایشگاهی از طراحی، نقاشی مناظر و مجسمه‌های فیگوراتیو است که در طی سال های گذشته خلق کرده است.

غلامحسین سهرابی که این روزها نمایشگاهی «در طبیعت» را در گالری شیرین دارد به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه ۲۰ تابلوی نقاشی رنگ روغن در کنار ۱۰ طراحی و ۲ کار چاپ دستی ام را به نمایش گذاشته ام.

وی درباره ابعاد آثارش اظهار کرد: ابعاد تابلوهای نقاشی از ۱۰۰×۸۰ تا ۳۰×۴۰ هستند و طراحی‌ها هم ابعاد ۲۰×۲۰ تا ۲۰×۳۰ سانت دارند.

این هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز که در این نمایشگاه چند مجسمه‌ نیز به نمایش گذاشته است درباره اهدافی که در پی ارایه تابلوها در کنار مجسمه‌هایش داشته است، بیان کرد: پنج مجسمه سرامیک هم در این نمایشگاه ارایه شده است که هر کدام با یک لعاب خاص کار شده‌اند. این مجسمه‌ها یک آیتم در پنج نسخه هستند که فیگورهای یک زن کوزه به دست را نشان می‌دهد. من در ارایه این مجسمه‌ها بیشتر سعی داشته‌ام گرایش فیگوراتیوی که در کارهای مجسمه‌ام بود و در دوره‌ای به خلق آنها مشغول بودم در کنار طراحی‌ها و تابلوهای نقاشی این مجموعه به نمایش بگذارم.

وی با تاکید بر اینکه آثار ارایه شده در این نمایشگاه مربوط به سال‌های مختلف هستند، گفت: تابلوهای رنگ روغن از سال ۶۹ تا ۸۶ خلق شده است و دیگر آثار در برهه‌های مختلفی خلق شده‌اند اما وجه اشتراک همه آثار این است که جزو کارهای متاخرم نیستند.

سهرابی درباره فروش آثارش تصریح کرد: آنچه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، علی‌رغم نمایش به فروش هم خواهد رسید. قیمت‌ تابلو از ۲ تا ۸ میلیون تومان است.

وی درباره کپی آثار هنری گفت: تقلید با کپی متفاوت است. اگر جوهره خلاقیت در وجود افراد نباشد عین به عین کار کردن بیشتر در حد تقلید باقی می‌ماند اما اگر فردی از کاری تاثیر بگیرد کارش متفاوت از کپی‌برداری می‌شود و قطعا در پرداخت هنری موفق عمل می‌کند. در دوره‌های آکادمیک کپی کردن از آثار استادان یک مرحله تلقی می‌شود که باعث خواهد شد تا یک هنرجو به رمز و رموز کار پی ببرد. البته اگر قصد نسخه‌سازی از یک اثر نباشد و بخواهد تکنیک و نگاه استادان را در کار بیاموزد، آموختن به واسطه الگوبرداری، برایش بسیار کاربرد خواهد داشت.

این هنرمند نقاش در پایان بیان کرد: اگر کسی بخواهد نمونه‌هایی از مدرسان کار کند و تکنیک‌های کاری آنها را بیاموزد بسیار خوب است چراکه در این روش هنرجو در تجربه آن هنرمند شریک می‌شود و نکاتی را می‌آموزد.  

این نمایشگاه تا ۱۴ آذرماه در گالری شیرین واقع در خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ واقع شده است.