نشست علمی «سلامت معنوی کودک و نوجوان؛ چالش‌ها و راهکارها» توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست علمی «سلامت معنوی کودک و نوجوان؛ چالش‌ها و راهکارها» توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم، با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه در قم برگزار می‌شود.

 بی‌شک ضرورت وجود معنویت در انسان، مانند ضرورت وجود دم و بازدم برای زنده‌بودن جسم است. معنویت ارزشی انسانی، مثبت، هستی‌بخش و وابسته به هستی‌شناسی ابعاد انسان است که با ایجاد میل به زندگی برای جست‌وجو در معنا و اهداف زندگی -و فراتر از زندگی- نقش مهمی بازی می‌کند. معنویت پدیده‌ای جهانی است که همه‌ انسان‌ها برای جست‌وجوی معنا و پذیرش زندگی خود از طریق ارتباط با خودشان با دیگران و مقدسات به آن نیازمند هستند؛ از این‌رو در این نشست سعی بر آن است تا به مباحثی همچون مفهوم‌شناسی سلامت معنوی، مفهوم شناسی معنویت، تعریف سلامت معنوی، شاخصه‌های سلامت معنوی کودکان، مبانی سلامت معنوی کودکان ارائه شود.

در این نشست علمی، حجت‌الاسلام ابوالفضل ساجدی، مدیر قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه به ارائه مطالب خود خواهد پرداخت.

نشست علمی «سلامت معنوی کودک و نوجوان؛ چالش‌ها و راهکارها»، چهارشنبه ۷ آذرماه جاری از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌پژوهان در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام به نشانی: قم، میدان مصلی برگزار می‌شود.