بوشهر - فرماندار شهرستان گناوه از تلاش ویژه برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاکنژاد سه‌شنبه‌شب در نشست بررسی مسایل مناطق اولویت دار اجتماعی در فرمانداری شهرستان گناوه اظهار داشت: موضوع آسیب‌های اجتماعی همزمان با جنگ نرم دشمنان از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که توسط مسئولان مربوطه و وزیر کشور این مسائل به ایشان گزارش می شود و رفع این آسیب ها مورد تاکید ایشان و دغدغه همه مسئولان است.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی که با برنامه‌ریزی‌های مختلف در این شهرستان کاهش داشته است افزود: اغلب مسائل و مشکلات اجتماعی در همه کشور وجود دارد و امید است که بتوان با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته آسیب های اجتماعی شهرستان را هر چه بیشتر  کاهش داد.

پاکنژاد با اشاره به طرح ها و برنامه های مختلف در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان گناوه تصریح کرد: مشارکت دانش آموزان و آموزش و پرورش در این زمینه، طرح پیشگیری از معلولیت ها، غربالگری نوزادان و شیرخواران در حوزه بهزیستی، طرح پیشگیری از اضطراب، آموزش زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج، آموزش سبک زندگی سالم در مدارس  از جمله این برنامه ها بوده است.

وی ادامه داد: طرح مدرسه زندگی یکی از طرح های مهم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان گناوه است که در ۶ مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم بصورت نمادین اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: تعداد کتابخانه های این شهرستان ۶ واحد است و با توجه به حوزه گسترده فعالیت کتابخوانی از لحاظ تعداد کتابخانه و نیروها و پرسنل در کتابخانه ها نیاز بیشتری وجود دارد و ساخت کتابخانه ساحلی با توجه به گردشپذیر بودن بندر گناوه، ساخت کتابخانه در سطح شهر با توجه به افزایش جمعیت بخصوص بافت جدید شهری در این شهرستان مورد نیاز است.

پاکنژاد گفت: در سه روستای این شهرستان شامل سربست، مال قائد و مال خلیفه که دارای جمعیت زیادی هستند نیز نیاز به کتابخانه است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: با وجود کمبود کتابخانه، در حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان فعال است و هم کتابخانه های مدارس و هم نشست های کتابخوان و نقدو بررسی کتاب در روستاها و شهرهای این شهرستان برقرار است و از این لحاظ شهرستان گناوه از شهرستانهای بسیار فعال در حوزه کتابخوانی است.

وی گفت:نشست کتابخوان، نشست کتابخوان مدرسه‌ای، جلسات معرفی کتاب، یکشنبه های کتاب و نقد و بررسی کتاب در خانه انجمن‌های مردم نهاد گناوه و دوشنبه های کتاب در شهر ریگ از برنامه و طرح‌های خوب در زمینه کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: در زمینه توزیع اعتبارات برای کتابخانه‌ها در این شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی توجه ویژه‌ای به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شده است.