یزد ـ امروز دو قطار مسافربری یزد در دو مسیر جداگانه به دلیل بروز نقص فنی با تاخیر طولانی به مقصد می‌رسند، قطار اول در مسیر تهران ـ یزد و قطار دوم در مسیر مشهد ـ یزد.

به گزارش خبرنگار مهر، گلایه‌های مسافران قطارهای مسافربری صبح امروز در مسیر تهران ـ یزد و مشهد ـ یزد در فضای مجازی، حاکی از آن است که مسافران در مسیر بین ایستگاه‌های مسیر، معطل شده‌اند و توقف چند ساعته قطار آنها را کلافه کرده است.

مسئول روابط عمومی اداره راه آهن یزد در این باره به مهر گفت: قطار مسافری تهران ـ یزد، در ایستگاه محمدیه دچار نقص فنی شده و با تلاش ماموران فنی، از ساعتی پیش، سفر دوباره آغاز شده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: مسافران این قطار در ایستگاه نایین جابجا شدند و با قطار ترنست ذخیره، هم اکنون وارد ایستگاه یزد شده اند.

وی عنوان کرد: البته نقص فنی پیش آمده، خارج از محدوده اداره کل راه آهن یزد و در منطقه استان‌های قم و اصفهان بوده اما پیگیر وضعیت مسافران و اعزام قطار ذخیره بوده ایم.

دهقانی خاطرنشان کرد: به دلیل تاخیر رخ داده، ضمن عذرخواهی از مسافران این قطار، تمام هزینه بلیط ها به مسافران بازگردانده خواهد شد.

اما امروز تاخیر قطار مسافری مشهد ـ یزد نیز در گروه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و مسافران این قطار لحظه به لحظه توقف خود در مسیر را در این شبکه‌ها گزارش کردند.

این قطار نیز به دلیل ایجاد مشکل فنی در محور طبس و مسدودیت این خط، متوقف شد اما برای اینکه مسافران این قطار با تاخیر زیادی مواجه نباشند، قطار مذکور از طبس به تهران عزیمت کرد و سپس از تهران به یزد اعزام خواهد شد.

مسئول روابط عمومی راه آهن استان یزد به خبرنگار مهر گفت: به دلیل تغییر مسیر، این قطار با چهار تا پنج ساعت تاخیر به مقصد خواهد رسید.

دهقانی عنوان کرد: پیگیری بسیاری به عمل آمده تا پذیرایی مناسبی از مسافران انجام پذیرد ضمن اینکه تمام هزینه بلیط مسافران این قطار نیز بازگردانده خواهد شد.