رشت- چهارمین اجلاس نماز گیلان برگزار شد و مسئولان بر توسعه فرهنگ نماز، تقویت شئونات اسلامی و ترویج رفتار صحیح از سوی متولیان امر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار گیلان ظهر چهارشنبه در چهارمین اجلاس نماز گیلان که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد با بیان اینکه توسعه فرهنگ نماز یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز مسئولیت بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده دارد.

مصطفی سالاری با اشاره به اقامه نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی بر تقویت شئونات اسلامی و ترویج رفتار صحیح از سوی همه متولیان نماز تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی همه ما در جامعه ترویج فرهنگ نماز است.

وی با تأکید بر لزوم پایبندی نسل جوان جامعه به باورهای دینی، افزود: باید رفتار و اعمال مسئولان با محتوای نماز همخوانی داشته باشد زیرا وجود تعارض و مغایرت در این حوزه به باورهای دینی لطمه وارد می‌کند.

برپایی نماز جماعت در بیش از ۲ هزار مدرسه گیلان

در ادامه این همایش رئیس ستاد اقامه نماز گیلان نیز با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یکی از نهادهای تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: این ستاد از سال ۶۹ به‌ صورت غیرانتفاعی آغاز به کارکرده است.

حجت‌الاسلام‌ سید ابوطالب حجازی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز گیلان با سفر حجت‌الاسلام قرائتی در سال ۷۲ تشکیل شد، افزود: ستاد اقامه نماز در بخش‌هایی نظیر فرهنگی، آموزشی و نظارتی فعالیت می‌کند.

حجازی با اشاره به اقامه نماز جماعت در تمامی ادارات کل دستگاه های اجرایی استان گیلان، افزود: امسال از ۱۰ اداره کل استان که در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز تلاش کردند تقدیر شد.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۲ هزار مدرسه گیلان نماز جماعت اقامه می‌شود، ادامه داد: علاوه بر اقامه نماز در مدارس و ادارات بیش  از ۲ هزار مقاله و ساخت مساجد بین‌راهی و حتی جشن تکلیف برای دختران و پسران توسط ستاد اقامه نماز استان انجام شده است.