رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه سچنوا قرارداد همکاری های علمی و دانشگاهی امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که به دعوت رسمی رئیس دانشگاه سچنوا به روسیه سفر کرده بود، با این دانشگاه قرارداد همکاری های علمی و دانشگاهی امضا کرد.

در این سفر و طی نشستی که در دانشگاه سچنوا صورت گرفت، طرفین پس از تبادل نظر در خصوص اجرایی شدن همکاری ها در زمینه آموزشی و پژوهشی قرارداد امضا کردند.

در این قرارداد بر چگونگی اجرایی شدن دوره های مشترک، ظرفیت دوره ها، تبادل استاد و دانشجو، پروژه های تحقیقاتی مشترک، استادان مدعو و انتقال تکنولوژی اشاره شده است.

در این نشست، ضمن ارائه توانمندی های و زمینه های همکاری مشترک دو دانشگاه در بخش های آموزشی، پژوهشی و بین المللی رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی، تحقیقات و فناوری و بین الملل دانشگاه، به بازدید و گفتگو با روسای مرکز مهارت های آموزشی simulation center، بیمارستان آموزشی، کلینیک ارولوژی، پژوهشکده تحقیقات علوم پایه پزشکی و دارویی پرداختند.

بازدید از مرکز جامع وبسیار پیشرفته خدمات توانبخشی، کلینیک ارزیابی سلامت و مرکز جامع، پیشرفته و هوشمند مهارت های بالینی پزشکی عمومی و تخصصی بخش دیگری از این بازدیدها بود.

دانشگاه سچنوا به صورت تخصصی در حوزه علوم پزشکی فعالیت می کند و با ۲۶۰ سال سابقه قدیمی ترین دانشگاه روسیه محسوب می شود.

این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده، یک پارک علم و فناوری، کلینیک های مجهز، مرکز آموزش مهارت های بالینی، مراکز تحقیقاتی پیشرفته و محققان برجسته بوده و رتبه اول علوم پزشکی در کشور روسیه را داشته و از دانشگاه های معتبر بین المللی محسوب می شود.

این دانشگاه ۱۷۲۱ عضو هیئت علمی و ۱۸ هزار دانشجو دارد که از این تعداد دانشجو، حدود سه هزار نفر را دانشجویان خارجی از ۸۰ کشور جهان تشکیل می دهند.