یاسوج- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از کشف محموله ۱۹ کیلویی مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس استانهای همدان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افسریان افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشراف کامل بر رفتارهای مجرمانه سوداگران مرگ، از انتقال یک محموله موادمخدر از یکی از استانهای جنوبی کشور به مقصد مرکز کشور مطلع شدند.

وی بیان داشت: پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی و تخصصی در یک عملیات غافلگیرانه در محور یاسوج – اصفهان یکدستگاه خودروی ال ۹۰  را شناسایی و با رعایت موازین شرعی و قانونی خودروی مورد نظر توقیف و مورد بررسی قرار گرفت.

افسریان تصریح کرد: مقدار ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم ماده مخدر از نوع تریاک در این خودرو کشف و دو نفر نیز دستگیر شدند.

خرید و فروش موتورسیکلت در فروشگاههای معتبر انجام شود

یاسوج- رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر گونه خرید و فروش موتورسیکلت باید از طریق فروشگاههای معتبر و رسمی انجام شود.

محمدی سیرت افزود: شهروندان توصیه‌های انتظامی برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت را همواره مد نظر داشته باشند.

وی بیان داشت: افراد باید از خرید موتورسیکلت ‌بدون انتقال سند در دفاتر رسمی یا به اصطلاح سوئیچی خودداری کنند و به هیچ وجه موتورهای قولنامه‌ای و فاقد پلاک را خریداری نکنند.

محمدی سیرت افزود: از دیگر موارد مهم در هنگام خرید موتورسیکلت، مطابقت دادن شماره‌ی موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت می‌باشد، ضمن این‌که خریدار باید مخدوش نبودن شماره‌ی موتور و شاسی را نیز به دقت کنترل کند.

وی تصریح کرد: نکته‌ی دیگری که افراد باید پس از خرید موتورسیکلت رعایت کنند، تعویض قفل‌ها و کلیدهای آن است و مالکان موتورسیکلت نیز باید از جا گذاشتن سوئیچ بر روی موتورسیکلت یا واگذاری آن به افراد ناشناس و غیر مطمئن به عناوین مختلف خودداری کنند.

محمدی سیرت اظهار داشت: به همان میزان که استفاده از این موتورسیکلت مورد توجه افراد جامعه قرار دارد توجه تبهکاران به ویژه سارقان نیز به آن معطوف می‌ شود و سهولت سرقت موتورسیکلت در مقایسه با سرقت خودرو و همچنین سهولت در اوراق نمودن یا فروش آن به اوراقچیان غیر مجاز، از مهم‌ترین دلایلی است که مجرمان را به سرقت این وسیله ترغیب می‌کند.

وی افزود: به هر جهت آمار بسیار بالا و قرار داشتن در صدر جرایم و همچنین امکان سوء استفاده از موتورسیکلت‌های مسروقه در اقدامات تبهکارانه، سرقت این وسیله‌ی نقلیه را حایز اهمیت فراوان کرده و باید شهروندان برای جلوگیری از سرقت  موتورسیکلت را به وسایل بازدارنده و ضدسرقت همانند قفل و زنجیر و...مجهز و شماره‌گذاری و نصب پلاک بر روی موتور را انجام دهند.