نمایشگاه انفرادی نقاشی محمدعلی نادری که یادبودی از شهدای فرمانده استان قم و سرداران دفاع مقدس است در شهر قم به نمایش در آمد.

محمدعلی نادری درباره برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی هایش با نام «سربندهای ماه» و جزییات آن به خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه «سربندهای ماه» استان قم از ۱۱ آذرماه افتتاح شده و ۴۰ تابلوی نقاشی از شهدای شاخص کشور، شهدای استان بوشهر و استان قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

وی با یادآوری نمایشگاه «سربندهای ماه» که مهرماه سال ۹۷ در حوزه هنری در تهران برگزار شد، تصریح کرد: در نمایشگاهی که در استان قم برگزار می‌شود همچون نمایشگاه تهران، ۴۰ تابلو به نمایش درآمده با این تفاوت که علاوه بر تعدادی از تابلوهای  شهدایی که قبلا به نمایش درآمده بود ۹ تابلوی نقاشی از شهدای استان قم هم در معرض دید قرار می‌گیرد.

این هنرمند نقاش بیان کرد: در نمایشگاه «سربندهای ماه» تعدادی از تصاویر مربوط به شهدای استان بوشهر که در حوزه هنری تهران نمایش داده شده بود، کاسته شده است و به جای آن تصویر ۹ شهید استان قم  جایگزین شده است.

وی با اشاره به اینکه این آثار را با استفاده از متریالی چون پاستل، زغال گچی و مدادرنگی طراحی کرده است، تاکید کرد: برای هر سردار و هر شهید با توجه به خصوصیات رفتاری که داشته است از آیتم‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده کرده ام که از جمله آن تابلوی شهید بابایی است که با تصویر هواپیما، به خلبانی وی در جنگ ایران و عراق اشاره شده است.

نادری در پایان اظهار کرد: نمایشگاه «سربندهای ماه» استان قم تا ۲۷ آذرماه هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ در نگارستان اشراق قم برپاست.

نمایشگاه «سربندهای ماه» از ۱۷ مهرماه تا ۶ آبان ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شده بود و در حال حاضر در نگارستان اشراق استان قم برپاست.