کامبیز روشن روان نامزد برگزیده بهترین موسیقی متن برای فیلم بچه های ابدی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اگر اثری از سوی هیئت داوران ارزش برنده شدن ندارد چرا نامزد می شود و حالا که انتخاب شده چرا جایزه ها را ناعادلانه و غیرمنصفانه تقسیم می کنند.
این آهنگساز در ادامه به غیر کارشناسی بودن داوری موسیقی فیلم در جشنواره اشاره کرد و گفت : نبود فرد متخصص در امور مربوط به موسیقی فلیم و قرار نگرفتن در ترکیب هیات داوران جشنواره فیلم فجر یکی از معضلات همیشگی قضاوت موسیقی متن فیلمها است ، به این معنی که در ترکیب شش نفره هیات داوری یک موسیقیدان و آهنگساز و فرد آشنا با موسیقی فیلم وجود نداشت که نتیجه این غفلت عدم داوری درست روی موسیقی فیلم در جشنواره های فیلم است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : به نشانه اعتراض می خواستنم جایزه را نگیرم اما به احترام خانم درخشنده بالا رفتم و متاسفانه جایزه را گرفتم ولی باید این نکته را متذکر شوم که هیچگاه برای حضور در هیچ جشنواره ای موسیقی فیلم نساخته ام و همیشه تمام تلاش و انرژی ام را روی خوب از آب در آمدن اثر گذاشته ام.
آهنگساز فیلم بچه های ابدی درباره ساخت موسیقی برای این فیلم گفت : موسیقی فیلم بچه های ابدی برآیند نگاه جامعه و خانواده نسبت به زندگی عقب مانده های ذهنی و جسمی و همچنین سوء استفاده سود جویان از این افراد است و من می خواستم از طریق موسیقی فیلم صمیمیت، سادگی و صفای روح این کودکان را به گوش تماشاگر برسانم و دست آخر اوج موسیقی این فیلم زمانی است که پسر به خدا پناه می برد و دنیای درون او را روشن می کند.
کامبیز روشن روان در ادامه به ساخته دیگرش (موسیقی فیلم دست های خالی) اشاره کرد و گفت : متاسفانه فیلم را جزء در یک سانس نتوانستم در سایر نمایش های جشنواره ببینم ولی در همان یک سانس هم آنقدر کیفیت هماهنگی بین تصویر و موسیقی پایین بود که نتوانستم با تمرکز فیلم را ببینم ضمن اینکه در طول فیلم با بی سلیقه گی برای تغییراز سوی کارگردان مواجه شدم که دلیل آن را نمی دانم ولی به طور کلی موسیقی این فیلم با توجه به فضای فیلم دارای ویژگیهای خاص و منحصر به فردی بود که متاسفانه این خصوصیات هم از سوی داوری نادیده گرفته شد.