در حالی که اعتراضات ضد دولتی در فرانسه همچنان ادامه دارد، برخی از سیاستمداران این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکونومیک تایمز، دو تن از رهبران احزاب سیاسی فرانسه همزمان با ادامه اعتراضات در این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شده‌اند.

در این ارتباط  «مارین لوپن»، رهبر حزب دست راستی جبهه ملی فرانسه و همچنین «ژان-لوک ملانشن»، عضو حزب چپ فرانسه با تداوم اعتراضات خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.

درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام در فرانسه در شرایطی اعلام شده است که کشته شدن دست کم یک نفر در اعتراضات روز یکشنبه فرانسه تائید شد و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با تشدید اعتراضات سه هفته اخیر در این کشور، خواستار نشست فوری و اضطراری اعضای کابینه خود در کاخ الیزه شده است.

اعتراضات اخیر فرانسه از ابتدا در شکایت از افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی آغاز شد و در  حال حاضر مردم به سیاست‌های دولت ماکرون معترضند. اعتراضات روز گذشته و در سومین شنبه در پاریس در خیابان شانزلیزه آغاز  و تا غروب تبدیل به یکی از شدیدترین و بدترین ناآرامی‌های فرانسه طی دو دهه گذشته شد.