قزوین- رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ۴۵ کارگاه آموزش خانواده در ۱۵ محله قزوین و همچنین نواحی منفصل شهری خبر داد.

محمد درافشانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این کارگاه های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان با تاکید بر توسعه آموزش های همگانی برگزار می شود و برنامه ریزی شده است تا در هر محله ۳ کارگاه آموزش خانواده برگزار شود.

وی مهمترین رویکرد برنامه های مجموعه مدیریت شهری قزوین را توجه به نواحی منفصل شهری ذکر کرد و گفت:با توجه به اهمیت ارتقای سطح دانش و مهارت های زندگی شهروندان علاوه بر محلات کارگاه آموزش خانواده در این نواحی نیز برگزار می شود.

این مسئول افزود: «اقتصاد خانواده»، «تربیت فرزند» و «مهارت های همسر داری» را سرفصل های محتوای آموزشی کارگاه آموزش خانواده برشمرد.

درافشانی اضافه کرد:اساس یک‌ جامعه سالم‌ را خانواده‌های‌ سالم‌ می‌سازد، خانواده سالم، خانواده‌ای‌ است‌ که‌ به‌ نیازهای‌ همه‌ جانبه اعضای خود توجه‌ دارد و سعی‌ می‌کند به‌ انتظارت‌ آنان‌ به‌ شیوه‌های‌ درست‌ پاسخ‌ دهد.

وی تصریح کرد:در این راستا برگزاری کارگاه های «آموزش خانواده» برنامه‌ریزی ‌شده‌ است که هدف آن، نزدیک کردن روش‌های تربیتی و آموزش والدین و مربیان و درنهایت، تغییر در رفتار آنان است.

این مسئول افزود:افزایش دانش خانواده‌ها از این فکر نشأت می‌گیرد که توانایی زنان و شوهران (همسران) یا پدران و مادران در شکل‌گیری خانواده‌های متعالی، درگرو دانایی آنان در زمینه دانش روان‌شناسی و دانش‌های وابسته است. بخشی از دانش‌هایی که ضرورت دارد هر زن یا شوهری و مادر یا پدری هرچه زودتر با آن آشنا شود، دانش مربوط به شیوه های همسرداری (آیین زن‌داری و آیین شوهرداری)، تربیت فرزند و اقتصاد خانواده است.

درافشانی افزود:هدف نهایی تمامی این کوشش‌ها، برداشتن گامی هرچند کوچک در راستای یافتن الگوی ایرانی، اسلامی برای مهمترین کانون تربیتی یعنی «خانواده» است.