اردبیل-مدیرکل محیط زیست اردبیل گفت: شش سمن محیط زیستی در استان اردبیل فعال بود که در روزهای اخیر دو سمن جدید به این مجموعه اضافه شد تا برنامه‌های داوطلب‌محور رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد.

محمد خداپرست، امروز در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: افزایش تعامل با تشکل‌های زیست محیطی و ارتقای کیفی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد برای ارتقای شاخص‌های درنظر گرفته شده سازمانی مورد نیاز است.

وی افزود: چند ارگان با مسئله ساماندهی رودخانه بالیقلوچای اردبیل در ارتباط هستند و همکاری شهرداری اردبیل و شرکت آب منطقه‌ای برای احیای مجدد این رودخانه زیبای شهری لازم به نظر می‌رسد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: عملیات عمرانی شهرداری اردبیل، کاهش حق‌آبه‌های زیست محیطی و کمبود آب در پشت سد یامچی و برداشت‌های مختلف از منابع آبی بر کاهش آب این رودخانه درون شهری دامن می‌زند.

خداپرست اضافه کرد: ۱۵ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل به امضا رسیده که محوری‌ترین و مهمترین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام شده در مدارس استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ بیمارستان استان اردبیل ۱۴ واحد به سیستم بی‌خطرسازی پسماندها مجهز شدند، ادامه داد: چهار سیستم تصفیه فاضلاب در استان در نظر گرفته شده و شش مورد دیگر در حال احداث است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل صنایع آلاینده اردبیل در سه ماه دوم سال جاری را ۱۱ مورد عنوان کرد و یادآور شد: ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان وجود دارد که در آن حدود ۷۵۰ واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.