تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۲

چهارمین شماره نشریه تخصصی " روشنان " ویژه ادبیات کودک و نوجوان از سوی معاونت پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در این شماره می خوانیم: " جلوه های طبیعت، نمادی برای آموزش و نمایش مرگ "، " کودکان معاصر و مهارت های زیستن" ، " ادبیات فلسفی برای کودکان و نوجوانان"، " طبیعت و تاثیرات آن بر کودکان"، " طبیعت، شعر، کودک" ، " نماد جنگل در داستان های کودکان" ، " طبیعت در هنر کودک" و ...

دکتر عبدالعظیم کریمی، دکتر طاهر فتحی، سیدعلی کاشفی خوانساری، عرفان نظرآهاری، پروین سلاجقه، بهاره بهداد، شایا محمدی رفیع و دکتر فاطمه قاسم زاده از نویسندگان این شماره از روشنان هستند.

در این مجله که با موضوع طبیعت و تاثیرات و رمز و رازهای آن بر زندگی انسان - بویژه کودکان - تهیه شده است، مقالات و گفتگوها و مطالبی خواندنی در جهت ارائه سهل تر مفاهیمی عمیق همچون مرگ، معاد و آخرت، زندگی، امید، زیبایی و مسائل روانی و دینی به کودکان نوشته شده است.

این نشریه با نگاهی تخصصی و پژوهشی مخاطبان بزرگسال و نویسندگان حوزه ادبی کودک و نوجوان را پوشش می دهد. " روشنان " (شماره چهارم) به مدیریت سیدحسین وزیری و سردبیری خسرو آقایاری در 210 صفحه و بهای دو هزار تومان توسط کانون پرورش فکری عرضه شده است.