گرگان- مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گلستان از رونمایی ۲۶ طرح فناورانه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گلستان خبر داد.

مهدی عمرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان گلستان ظرفیت های زیادی در بحث فناوری های نوین و کارهای فناورانه دارد و در حال حاضر اتفاقات خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در حال رخ دادن است.

وی افزود: رسالت پارک علم و فناوری حمایت از طرح های فناورانه و توسعه آن هاست تا از این راه بتوانیم اقتصاد استان گلستان را از یک اقتصاد مبتنی بر واسطه گری و روش های سنتی به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش و دانایی حرکت دهیم که این امر با توسعه شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

عمرانی تصریح کرد: در همین راستا پارک علم و فناوری شرکت ها و افراد بسیاری را که دارای طرح های فناورانه هستند مورد حمایت قرار داده و در حال حاضر حدود ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری فعالیت می کنند، البته این عدد دائم تغییر می کند چرا که تعدادی از شرکت ها حذف و تعدادی جایگزین آن ها می شود.

وی با بیان اینکه از سوی پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان حمایت های مختلف مادی و معنوی ارائه می شود، افزود: این کمک ها در راستای کسب تاییدیه و مجوز برای تجاری سازی طرح ها و ایده های فناورانه است.

عمرانی از رونمایی ۲۶ طرح فناورانه در نوزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در گلستان خبر داد و گفت: «چرم تولید شده از ماهی خاویاری»، «رقم جدید برنج زودرس با آبیاری کم»، «دستگاه جوش آلتراسونیک (جوش فلز به پلاستیک)»، «پماد سوختگی جلبک»، «پروتئین هیدرولیز شده»، «کنسانتره حاوی آرتمیا برای ماهیان گوشتخوار» و ... از جمله این طرح های فناورانه است.

وی برگزاری نمایشگاه در هفته پژوهش و فناوری را فرصت مناسبی برای آشنایی محققین و مردم دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاه باعث می شود تا گلستانی ها با ظرفیت پژوهشی و فناورانه دانشگاه ها آشنا شوند و محققین ما بدانند جامعه هدفی وجود دارد که می تواند از این ظرفیت استفاده کنند و آشنایی این دو گروه با یکدیگر منجر به تجاری سازی آن ها می شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در گرگان از تاریخ ۲۴ آذرماه شروع به کار کرد و تا تاریخ ۲۸ آذرماه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۷ عصر در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پذیرای بازدید کنندگان است.