ملكيان شيرواني ، هنر شناس ايراني تبار كه به بررسي امضاي بهزاد درآثار منصوب به وي پرداخته است ، آثار "نمايشگاه بهزاد در خاطر وخيال من" را بدون پشتوانه و درونمايه هنري مي داند .

 ملكيان شيرواني در گفت و گو با خبرنگار هنري "مهر" ، هنر  ايران دردوران پيش مدرنيته را هنري بي نظير خواند كه متاسفانه دركشور هاي غربي هنوز  به خوبي و درستي شناخته  نشده است .

وي همچنين گفت : با اين وجود هنر نگارگري ايران در خود ايران هم مورد دقت و بازشناسي لازم قرار نگرفته است و درواقع اين ضعف در ايران هم وجود دارد .
وي افزود : درايران  درزمينه هاي اجتماعي و سياسي مورخين و محققين خوبي وجود دارد وايران  در زمينه تاريخ هنر  با كمبود متخصص روبرو است .

اين هنرشناس انگليسي در رابطه با علت عدم استمرار سنت تجسمي پايه ريزي شده درنگار گري ايران گفت : متاسفانه پيوند و استمراري كه در هنر شعر ايران وجود دارد در هنر هاي ديگر يافت نمي شود . اين مساله از آنجا ناشي مي شود كه شعر در زندگي مردم عادي ايران رواج دارد . يعني دسترسي مردم عادي به هنر شعر راحت و آسان بوده است و اين مردم براي بيان افكار و احساسات خود از آن استفاده مي كنند بنابراين هنر شعر در بين مردم جاري است و انقطاع نداشته است ، اما در مورد هنرهاي تجسمي اين اتصال وجود ندارد .

وي با اشاره به بازديدش از "نمايشگاه بهزاد در خاطر و خيال من" كه مجموعه اي از آثار نقاشي مدرن هنرمندان ايراني را به نمايش گذاشته است گفت : متاسفانه آنچه دراين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده بود فاقد آن درونمايه هنري لازم به عنوان يك اثر هنري بود . وي اين امر را نشانگر انقطاع و مرگ هنر هاي تجسمي ايران دانست و آن را امري مذموم خواند .