نود و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی دیروز یکشنبه، دوم دی ماه ۹۷در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر فرهنگ سازی و گفتمان در اقدامات قرآنی سال۹۸ تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلامت پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص این جلسه گفت: دستور نخست این جلسه با عنوان «ارائه گزارش یکساله طرح ملی حفظ قرآن کریم به همراه بررسی موانع موجود و راهکارهای بهبود و اجرایی‌سازی آن» مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی بابیان اینکه در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی قائم مقام ستاد طرح ملّی حفظ قرآن کریم به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی قائم مقام ستاد طرح ملّی حفظ قرآن کریم اهّم اقدامات، دستاوردها و نتایج، ضعف‌ها و چالش‌ها، و راهکارهای کوتاه و بلندمدت ستاد حفظ قرآن کریم را گزارش داد و عملکرد دستگاه‌ها و نهادها در خصوص اجرایی‌سازی این طرح را نقد و بررسی نمود.

سلامت پناه ادامه داد: بعد از بیان نظرات دیگر اعضای محترم مجمع مشورتی، حجت الاسلام محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه اقدامات سال ۹۷ تنها پیش درآمد اقدامات وسیع سال ۹۸ خواهد بود، با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات جهت فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی لیست شود تا بتوان در یک فضای آسیب‌شناسانه فضای عملکرد آینده را بهینه کرد و در کنار آن ظرفیت نهادها و مجموعه‌های دیگر را توسعه داد

معاون مطالعات و برنامه ریزی دبیرخانه شورا افزود: دستور دوم این جلسه در خصوص «ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکرد کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی در نظام بهداشت و سلامت» بود که دکتر علامه قائم مقام دبیر آن کمیسیون به تفصیل گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد چند ساله کمیسیون ارائه داد.

وی افزود: بعد از ارائه گزارش، طی گفتگویی اعضای جلسه برخی نظرات در مورد جایگاه حقوقی و ضعف اقدامات ستادی کمیسیون بیان و مقرر شد در جلسه دیگر و با اعضای محدودتر، این موضوع مجدداً بررسی و ماحصل آن به شورا ارائه شود.

عدم حضور نمایندگان کمیسیون تبلیغ و ترویج

سلامت‌پناه در ادامه با اشاره به دستور سوم با عنوان «ارائه گزارش توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت کمّی پوشش بیمه فعالان قرآنی همراه با چالشها، کمبودها و راهحلهای پیشنهادی» خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم آنکه در جلسه قبل مجمع به درخواست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و به علت عدم حضور نماینده کمیسیون، موضوع از دستور خارج شد، ولی مجدداً در این جلسه نیز نمایندگان این کمیسیون حضور نیافتند تا همچنان این دستور مهم بدون بررسی باقی بماند.

وی در پایان افزود: به علت اتمام وقت جلسه، کلیات دستور چهارم با عنوان «بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان و مناطق محروم» طرح شد و طرح تفصیلی آن به جلسه بعد موکول شد.