قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد در استانها بغیر از استانداران دیگران هم در انتخاب مدیران نقش داشته باشند نظر نمایندگان مجلس باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه گفتگوی بی واسطه جوانان و مسئولان استان قزوین شنبه شب با حضور تشکلهای مردمی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیرکل ورزش و جوانان در استانداری قزوین برگزار شد.

داود محمدی در این نشست اظهارداشت: شفافیت جوانان در بیان دغدغه ها و دیدگاههای خود ارزشمند و برای مامفید است و باید استمرار داشته باشد و نمایندگان هم سخن جوانان را بشنوند و از نقطه نظر آنها استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه بودجه ای استان گفت: در سنوات گدشته ردیف ۳۱ بودیم و امسال وضعیت بهتری داریم و عقب نرفتیم بلکه رشد هم داشتیم اما بنیه اولیه بودجه استان ضعیف شکل گرفته و از همان ابتدا از بودجه راه اندازی محروم بودیم و ستون فقرات اعتباری قزوین ضعیف است.

وی اضافه کرد:بودجه منابع و مصارف وشاخصهایی دارد واگر بگوییم یک پله بالابیاید باید از یک استان دیگر اعتباری بردارند لذا سهم هر استان مشخص شده و در این میان استانهایی داریم که ۱۰ نماینده و برخی ۲۱ نماینده دارند و با استان قزوین قابل مقایسه نیستند.

محمدی اضافه کرد:همه نمایندگان تلاش خود را کرده اند برای نمونه وقتی قرار بود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدها به خزانه برودبا همین پیگیری ها حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به استان کمک شد و این مقدار را کمتر واریز کردیم و به نفع استان شد اما در بودجه اینجوری نیست که به سادگی بالا و پایبن برویم و شاخصها تعیین کننده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز استانهای قم و قزوین ازنظر اعتباری از قزوین عقب تر مانده اند اما شاخص های جمعیت و مساحت و ۲۰ شاخص دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی گفت: قبول داریم که بیکاری بیداد می کند ولی ما چه کنیم؟ ما هم فریاد و هم قلم می زنیم و هم پیگیری می کنیم و از شش صبح تا ۱۲ شب کار می کنیم ولی بازهم نمی رسیم و کسی فکر نکند ما وظیفه خود را فراموش کرده ایم و یا کم کاری می کنیم.

وی اضافه کرد: در حالی که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هستم و بر اساس وظیفه می توانم برای سرکشی به سفارت خانه های کشورهای دیگر بروم اما تاکنون یک سفر خارجی هم نداشته ام و دنبال مشکلات مردم هستم تا کاری نماند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وظیفه اصلی ما قانون گذاری است اما مردم انتظار دارندبرخی امور دیگر مانند آب و برق و گاز و جاده را هم نمایندگان پیگیری کنند و ما هم اجابت می کنیم و می دانیم مشکل امروز مردم بیکاری و اشتغال و گرانی است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی که گفتند نمایندگان کاری نکرده اند و بیلان کار بدهند گفت: هر پروژه مهمی که در استان اجرا می شود بدانید یک طرف  آن نمایندگان هستند مانند انتقال آب سد طالقان، ساخت راه آهن قزوین به رشت، شتابگر ملی که اگر به نتیجه برسد دهها هزار شغل ایجاد شده و چهره استان متحول می شود.

محمدی اضافه کرد: در خصوص قانون گذاری هم ما فعال هستیم و همین قانون چک و بیمه ساختمانی با نظر نمایندگان استان شما به نتیجه رسیده است.

از مدیریت جوانان استقبال می کنیم/ در انتصابها نظر نمایندگان در اولویت است

وی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان گفت: از مدیریت جوانان استقبال می کنیم و باید بستر این کار مهیا شود.

محمدی در خصوص دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران هم اظهارداشت: به استاندار قزوین اعلام کردیم اگر مدیران را شما با اختیار کامل انتخاب می کنید کاری نداریم و دخالت نمی کنیم اما اگر دیگران تصمیم می گیرند ما اولویت داریم که نظر بدهیم واین که دیگران دخالت کنند و ما ساکت باشیم نخیر اینگونه نیست.

وی افزود: همه باور داریم که باید شفافیت و شایسته سالاری در کشور پیاده شود اما هنوز شاخصی برای آن نداریم و نمایندگان و استانداران و مدیران می گویند ما بهترین هستیم و خط کش تعریف نداریم در حالی که باید برای مدیریت یک استاندارد تعریف شود.

وی در مورد تفکیک وزرات جوانان از ورزش هم گفت: تفکیک وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون رفته و باید بخش جوانان جدا شود.

محمدی در مورد پایین بودن وام ازدواج یادآورشد: ما هم به وام ۱۵ میلیون تومانی معترضیم و باید دوبرابر شود تا بیش از ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: امروز در جامعه نیازمند وحدت هستیم و همه باید کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

در ادامه تعدادی از جوانان مشکلات و دغدغه های خود را با مسئولان استان در میان گذاشتند.