بیرجند- امام جمعه بیرجند آسیب دیدن حجاب را بزرگترین ضربه استعمار به کشور دانست و گفت: امروز بخاطر بی تفاوتی برخی مسئولان، فضای مجازی و حتی نادانی برخی این ارزش بزرگ در حال آسیب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با جمعی از بانوان بیرجندی اظهار داشت: همه موجودات به صورت غریزی دشمن را به دشمنی می شناسند.

وی بیان کرد: انسان نیز که اشرف مخلوقات است باید با فطرت، عقل، حکمت و بصیرت مجهز بوده تا بتواند دشمن را بشناسد و هم نسبت به او احساس دشمنی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه عامل فریب شود و حق را جابجا کند برای انسان شیطان است، عنوان داشت: این شیطان می تواند از نوع نفس، انس و یا جن باشد و خطر وقتی است که دشمن حضور پیدا کند و انسان نسبت به او احساسس دشمنی نکند.

عبادی با تأکید بر اینکه استبداد که سلیقه های نفسانی و شخصی را بر احکام وحیانی و دینی ترجیح می دهد همواره دشمن است، افزود: اگر این استبداد با استکبار و استبداد بین المللی همراه شود همه هستی و ارزش های انسانی را به باد می دهد.

وی با اشاره به اینکه استبداد بین المللی هرجا قدم نهادند ظلم، فساد، تباهی و آلودگی را به همراه بردند، عنوان داشت: روزی که ایران در محاصره استعماری قرار گرفت در یک فضای خاموش نصف جمعیت ۲۰ میلیونی آن از گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار آن ها ایجاد فساد بود، بیان داشت: آن ها برای جامعه تریاک آوردند، دزدی را به مردم آموزش دادند و از همه مهمتر سرباز بی سواد رضا شاه را شاه کردند که همه ارزش های دینی و انسانی مردم را از بین بردند.

عبادی، حجاب را پرچم اسلام دانست و گفت: یکی از ضربه های سنگین استعمار آسیب دیدن حجاب به وسیله این مرد نادان بود که آسیب آن را همه نمی توانند بفهمند.

خواب غفلت در برابر حجاب

وی با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسید که اگر بتواند حجاب را بردارد کشور را تصرف کرده است، بیان کرد: اما امروز بخاطر بی تفاوتی برخی مسئولین، فضای مجازی و حتی نادانی برخی این ارزش بزرگ در حال آسیب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این ها آزمایش است و باید با این آزمایش با بصیرت رو به رو شد، افزود: طبق روایات کسانی که پیش از ظهور بتوانند پای دین بمانند ارزش آن ها از انسان های بعد از ظهور بیشتر است.

عبادی با اشاره به اینکه بارها و بارها در وصیت نامه شهدا خطاب به مادران و خواهرانشان ذکر شده که سیاهی چادرت از سرخی خون من در حفظ دین موثرتر است، عنوان داشت: مردان بزرگ در طول تاریخ در میان این چادرهای عفت پرورش یافته اند و مردان فردا نیز که خواهند یاوران حضرت مهدی(عج) باشند امروز در این چادر های عفت پرورش می یابند.

وی با بیان اینکه امروز تمام دین با تمام کفر با هم مبارزه می کنند خطاب به زنان گفت: به طور حتم مبارزه شما که رکن اصلی و ستون فقرات خانواده هستید از همه پررنگ تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: فرزند در خانواده پرورش می یابد و اگر این ستون آسیب ببیند تمام خانواده آسیب می بیند.