ارومیه- مدیر کل راهداری ‌و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر برف و کولاک اکثر محورهای ارتباطی استان را فراگرفته است.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون بارش برف و کولاک در استان آغاز شده است افزود: در محورهای شهرستان های ارومیه، پیرانشهر، سردشت، چالدران، قوشچی، راژان و سرو بارش برف گزارش شده است و وضعیت جوی در سایر نقاط استان عادی است.

وی با بیان اینکه محور اشنویه-ارومیه نیز برفی است گفت: وضعیت جوی در محورهای مهاباد-سردشت و مهاباد به سمت بوکان کولاک و برف گزارش شده است.

شکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در محور مهاباد به سمت سردشت کولاک و برف در جریان بوده و در محور مهاباد به سمت بوکان نیز کولاک گزارش شده است.

وی یادآور شد: کارشناسان مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری ‌وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هم استانی هایی که قصد سفر دارند، هستند که مردم و مسافران می توانند با شماره گیری ۱۴۱ازوضعیت جوی و ترافیکی محورهای استان اطلاع حاصل کنند.

شکری با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف در تمامی محورهای اصلی ،فرعی و روستایی در جریان است و تمامی جاده ها با رعایت جوانب احتیاط باز است گفت: با توجه به شرایط حاکم در برخی از جاده ها ،رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی  از سبقت و سرعت غیرمجاز ،انحراف به چپ در ادامه مسیر پرهیز کنند.

بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی اداره هواشناشی در حال حاضر بارش برف درمحورها در جریان است و ترافیک عادی و روان  برقرار و در محورهای کوهستانی تردد با رعایت جوانب احتیاط و با رنجیر چرخ امکان پذیر است.