کرمانشاه- مراسم چهارمین سالروز شهادت «شیر سامرا» در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهار سال پیش در چنین روزی بود که باب شهادت در راه دفاع از حرم آل‌الله برای کرمانشاهی‌ها باز شد؛ «مهدی نوروزی» سرسلسله شهدای مدافع حرم این استان و تا ابد در دل‌های عاشقان این مرز و بوم ماندگار شد.

«شیر سامرا» لقبش داده بودند و آوازه رشادت و فداکاری‌اش زبانزد خاص و عام بود؛ شهیدی که داعشی‌ها برای سرش جایزه گذاشته بودند و بالاخره شکارش کردند.

شهیدی که کیلومترها دور از وطن شهید شد و نشان داد که فاع از ارزش‌ها مرز نمی‌شناسد؛ مرز برای این شهید و همرزمان مدافع حرمش اعتقاداتشان بود؛ برای او امنیت مردمش آنقدری مهم بود که به خاطر آن ماه‎ها همسر و فرزند یکساله‎اش را تنها گذاشت و صداقتش را در دفاع از آرمان و امنیت مردمش با خون ریخته‎اش شهادت داد.

حالا چهار سال از عروج شهید نوروزی می‌گذرد و کرمانشاه پانزده شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است؛ اما کسی چه می‌داند در این چهار سال چه سختی‌های به این خانواده رفته است و پسرش چگونه در نبود دست پُر مهر و محبت پدر قد کشید.

امروز سالروز شهادت این شهید بزرگوار بود و مراسمی برایش در گلزار شهدا برپا کرده بودند؛ دوستان، آشنایان، خانواده‌های شهدا و همه آنهایی که آرمان‌های شهدا را سر لوحه زندگی‌شان قرار داده‌اند به این مراسم آمده بودند.
 

فاطمه بهشتی، مادر شهید نوروزی از دلتنگی‌هایش در فراغ فرزند شهیدش گفت که گاهی دلش برای در آغوش کشیدن مهدی تنگ می‌شود، اما احساس می کند مهدی در کنارش ایستاده چون اعتقاد دارد همانطور که در قرآن آمده شهدا هرگز نمی‌میرند و نزد خدا روزی داده می‌شوند.

مادر شهید آرام و شمرده صحبتش را ادامه داد که مهدی بسیار آرام و دارای اخلاقی پسندیده و زبانزد بین همه همسایگان بود و از همان کودکی هرگز کسی را آزرده خاطر نکرد.

خانم بهشتی می‌گفت که شهید نوروزی بسیار به فعالیت در پایگاه بسیج علاقه داشت و همیشه برای اقامه نماز اول وقت به مسجد می رفت.

مادر شهید برای جوانان هم توصیه‌ای داشت و افزود: جوانان امروز این امنیت و آرامش را به شهدا بدهکار هستند و باید تلاش کنند تا در جبهه درس با سلاح قلم جلوی دشمن بایستند.

وی همچنین جوانان را به بر پاداشتن نماز و احترام به والدین توصیه کرد و گفت: جوانان باید پشتیبان ولی فقیه باشند تا همواره بر توطئه های دشمنان پیروز شوند.