گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد به گلستان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش خواهد یافت.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی هواشناسی درسطح استان گلستان از روز پنجشنبه سامانه سرد بارشی به استان گلستان نفوذ می کند که منجر به افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق، ریزش برف، گاهی وزش باد بسیار شدید (بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت) , طوفانی شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: با ورود این سامانه دمای هوا بین۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش پیدا خواهد کرد و در نواحی کوهستانی کولاک و احتمال تگرگ و وقوع مه غلیظ دور از انتظار نیست.

داداشی ادامه داد: باتوجه به تداوم ریزش های جوی آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیلاب در نواحی مستعد دور از انتظار نیست، همچنین ممکن است وزش باد شدید موجب خسارات به ابنیه و تاسیسات زیربنایی شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، ریزش برف سنگین در نواحی کوهستانی و مناطق سردسیر، یخبندان، وقوع پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید باعث اختلال در تردد جاده های کوهستانی و جاده های مواصلاتی شرق استان خواهد شد. 

داداشی با اشاره به طوفانی شدن دریا در این ایام افزود: پیش بینی می شود ارتفاع موج در نزدیکی سواحل بین یک تا سه متر و فراساحل بین یک تا چهارمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: از تمامی فعالان دریایی، صیادان، گردشگران دریایی درخواست می شود در این ایام از فعالیت در دریا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: این سامانه صبح شنبه از استان خارج خواهد شد.