گرگان- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تعطیلی برخی از مدارس استان به علت بارش برف و سرما خبر داد.

احسان گوهری راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش برف و برودت هوا و بنا به تصمیم اداره کل آموزش وپرورش و ستاد مدیریت بحران استانداری گلستان، فردا شنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷ تعدادی از مدارس استان گلستان تعطیل هستند.

گوهری راد ادامه داد: در شهرستان آزادشهر مدارس بخش چشمه ساران در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره های تحصیلی به غیر از شهر نوده خاندوز و روستاهای سوسرا و سه راه محمد حسین تعطیل هستند.

وی بیان کرد: در شهرستان آزادشهر، دانش آموزانی که از روستاهای بخش چشمه ساران به آزادشهر و نوده خاندوز تردد می نکنند هم  فردا تعطیل هستند.

گوهری راد از تعطیلی مدارس شهرستان مراوه تپه در بخش گلیداغ در تمامی دوره های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر خبر داد.

وی همچنین افزود: در مینودشت هم همه مدارس دهنه چهل چای (قلعه قافه) و کوهسارات و مدارس دهنه محمدزمان خان از روستای معرکه محله به بعد در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره های تحصیلی تعطیل است.

طبق گفته گوهری راد در شهرستان گرگان هم مدارس روستاهای شاهکوه و زیارت در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره های تحصیلی تعطیل هستند.

وی با بیان این که در شهرستان کردکوی فقط مدرسه روستای حاجی آباد تعطیل هستند، اضافه کرد: در شهرستان رامیان مدارس روستاهای ویرو، کشکک، رضی، قورچای و الهادی در همه دوره های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل هستند.

گوهری راد همچنین از تعطیلی مدارس گالیکش در روستاهای قوشه چشمه، کندسکو، سیجان، پنو، لیرو، پادلدل، کیارام، فرنگ و فارسیان، در همه دوره های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر خبر داد.

وی افزود: در شهرستان علی آبادکتول هم مدارس دهنه زرین گل در تمامی دوره های تحصیلی تعطیل است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین از تعطیلی مدارس کوهستانی کلاله از مسیر قره یسر پایین تا سوار بالا و از مسیر قره یسر بالا تا یل چشمه علیا و همچنین مدارس روستاهای قویجق و چالجه و قره اقاچ در تمامی دوره های تحصیلی در دو نوبت صبح و بعدازظهر خبر داد.

گفتنی است با کاهش ۱۴ درجه ای دمای هوا در استان گلستان، از دیروز بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات آغاز شده و بیش از ۵۰ سانتی متر در برخی مناطق کوهستانی برف باریده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی این شرایط جوی تا شنبه ادامه دارد.