باتوجه به برگزاری و برنامه ریزی جهت مسابقات بسکتبال لیگ برتر و دسته اول کشور ، برنامه کلیه مسابقات مقدماتی و پلی آف ها از ابتدا مشخص بوده و تا انتها نیز مشخص است و هیچ تغییری نکرده است.

حسن نوربخش رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال با بیان مطلب فوق درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به ترتیب دور برگشت مسابقات دسته اول و لیگ برتر در پلی آف برگزار می شود و تیمهای صعود کننده به جمع 4 تیم و تیمهایی که در جمع چهار تیم دوم قرار می گیرند مشخص می شوند و همینطور تیمهایی که باید برای مقامهای نهم به بعد رقابت کنند نیز معرفی می شوند.

وی افزود:  دراین مرحله هر تیمی با توجه به مقامی که کسب کرده است حریف خود را در مرحله بعدی پلی آف می شناسد و طبق برنامه ای که از قبل برمبنای مقامهای حاصله در هر مرحله مشخص شده به مصاف حریفان می رود.

نوربخش درادامه گفت: در لیگ برتر پس از بازی برگشت دو تیم  هیئت بسکتبال شهرکرد و هیئت بسکتبال  کرمان ، بازنده به عنوان سیزدهم لیگ برتر می رسد و تیمهای شهرکرد ، دانشگاه آزاد ستاره بنز و گل گهر سیرجان طبق مقامهایی که تا این مرحله کسب کرده اند برای عناوین نهم تا دوازدهم رقابت خواهند کرد که زمان مسابقات و تاریخ آن مشخص است اما میزبان هربازی را تیمی که امتیاز بهتری کسب کرده طبق قانون مشخص می کند.