اردبیل – استاندار اردبیل گفت: خروج دام مولد از این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و جابجایی هرگونه دام سبک و سنگین مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اضافه کرد: به منظور پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز و سفید جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه های مرتبط باید دام های زنده را پلاک گذاری و در مورد انتقال از مبدا به مقصد آگاهی کامل داشته باشد.

وی در مورد کسانی که خوراک دام و نهاده های دامی را با ارز دولتی خریداری و به قیمت آزاد می فروشد، افزود: باید در اسرع وقت این موارد شناسایی و دلیل افزایش قیمت دام زنده در بازار مشخص شود.

استاندار اردبیل بهنام جو متذکر شد: برغم اینکه این استان مازاد تولید در گوشت قرمز و مرغی دارد اما به مثابه سایر نقاط کشور افزایش قیمت وجود دارد باید بررسی و در جلسات آینده تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه باید میزان مصرف و تولید نیاز سنجی شود، ادامه داد: انتقال دام در داخل استان و خرید و فروش برای مصرف داخلی بلامانع است و طبق مصوبه این کارگروه باید نظارت دستگاه های متولی افزایش یابد تا حدالامکان مردم استان دچار مشکل نشوند.