تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نقش شهید حسن باقری در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام سید محمدعلی آل‌ هاشم ظهر امروز دوشنبه در اجلاسیه نیروهای مسلح آذربایجان شرقی که به مناسبت سالگرد شهادت حسن باقری در تبریز برگزار شد، گفت: شهید باقری و سردار محمد باقری فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح از فرزندان نابغه آذربایجان هستند.

وی با بیان اینکه این شهید والامقام به‌ عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در پیروزی نیروهای کشورمان در عملیات ‌های گوناگون داشت، افزود: حسن باقری فردی نابغه و طراح بود و در تسخیر لانه جاسوسی نقش کلیدی داشت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حسن باقری در تسخیر لانه جاسوسی نقش کلیدی داشت، ادامه داد: شهید حسن باقری در پوشش خبرنگار در اجلاس الجزایر حضور پیدا کرد و با اطلاع‌ رسانی بدیع از مذاکرات ایران و آمریکا و پرداختن به حاشیه اجلاس الجزایر نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایفا کرد.

آل هاشم سپس با بیان اینکه شهید باقری همان نقشی که شهید بهشتی برای انقلاب و نظام داشت را در جنگ بر عهده داشتند، گفت: اگر شهید باقری زنده می‌ ماند در جنگ تاثیر بسیار بالایی داشت. شهید باقری را مقام معظم رهبری در حوزه رسانه کشف کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید اندیشه و اعتقادات شهدا به نسل جوان منتقل شود، افزود: باید راه شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.