سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان بالاترین فرایض در چهلمین سالگرد انقلاب را حفظ نظام دانست و گفت: حفظ نظام اسلامی با رویکرد امربه معروف و نهی از منکر از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در جلسه هماهنگی معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه این حاکمیت نظام اسلامی است که باعث حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران شده تا ما نیز بتوانیم در جهت احیای دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر کنیم، اظهارداشت: رعایت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دستورات خداوند است و کسی که به مسائل این فریضه مهم  توجه نکند خداوند نیز توجه خاصی به وی ندارد.

وی یکی از سیره های پیامبر، (ص) را اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: پیامبر بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر را انجام دادند و برای حل مشکلات مردم حرص می ورزیدند و نسبت به مسلمانان رئوف و مهربان بودند و بندگی را که بزرگترین معروف است، ترویج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: ایشان برای جذب حداکثری، شیفته هدف خویش بودند و نهایت دلسوزی و سوز و گداز را نسبت به جامعه داشتند، تا مردم هدف اصلی پیامبر را هدایتی برخاسته از دلسوزی بدانند.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: اشاعه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر شامل همه انسان ها می شود و ما باید در جهت احیای این فریضه واجب تلاش کنیم.

وی بیان کرد:همه خوبی ها و معروف ها توسط این دو فریضه است که می تواند اقامه شود و دوام بیارد و همه باید پای کار باشیم تا این امر مهم در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش ارزش ها و باورها در ساختار جامعه اشاره کرد و گفت: این گستره وسیعی از ارزش ها، باورها، هنجارها و کنش ها است که در سایه امر به معروف و نهی از منکر در ساختار اقتدار ملی تأثیرگذار است و اگر به آنها توجه نشود همه چیز از بین می رود و باعث کاهش اقتدار ملی می شود.

آیت الله حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به عمق استراتژی ایران اسلامی در سطح جهان اشاره کرد و اظهارداشت: اتفاقاتی که امروز در دنیا می افتد عمق استراتژی جمهوری اسلامی ایران را نمایان می کند و نمونه آن جبهه مقاومت است که بیان کننده ارزش ها و اهداف نظام و دین اسلام در دنیا است که برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بر گسترده تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر در استان تاکید کرد و افزود: تشکیلات ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی باشد و همه مردم و دستگاه ها در اقامه این امر مهم مسئولیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را رضایتمند دانست و ادامه داد: ستاد امر به معروف  کشور و هر استانی می تواند در هر دستگاه و سازمانی ورود کند تا مصادیق معروف ها و منکرها را امر و نهی کند و با نظارت و پیگیری مانع خلاف آنها شود.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرتبه قلبی، زبانی و عملی است، یادآور شد: دستور شرع این است که اگر احتمال داده شود با نشان دادن درجه اول از عکس العمل های یاد شده، طرف مقابل متنبّه شده و از منکر دست برداشته و یا معروف را انجام می دهد، ورود به درجه دوم جایز نیست، مخصوصاً در جایی که اگر رفتار شدیدتر را انجام دهد، پرده حیا دریده و طرف مقابل جری تر می شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: هیچ دستگاه و سازمانی در نظام جمهوری اسلامی حق تخلف و زیرپاگذاشتن ارزش ها و معروف ها را ندارد و فردی یا افرادی که به مسائل شرعی عمل نمی کند و بی اعتقاد است نباید دراین  نظام حکمرانی کند و ستاد باید با جدیت نسبت به وظایف خود عمل کند تا خیلی از مسائل و مشکلات حل شود.