رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر باورها و اعتقادهای مردم شکل گرفت و مردم به اجتماع برگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در نشست خبری چهل سالگی انقلاب و مراسم رونمایی از کتاب نقش سازمان عقیدتی سیاسی در پیش‌برندگی ناجا اظهار کرد: بدوا یاد امام و شهیدان و همه شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌دارم.

 وی افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی که خداوند به ایران ارزانی کرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام انقلاب اسلامی برمحور دین و آموزه‌های دینی با محوریت و مرجع یک فقیه انقلابی و فیلسوف و عارف بوده برای پیروزی دین انقلاب بود.

حجت الاسلام ادیانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی اتفاق افتاد که امریکا ایران را به عنوان جزیزه ثبات یاد می کرد، در شرایطی این انقلاب پیروز شد که به شدت تبلیغ می‌کردند دین از سیاست جدا است و دین افیون توده‌ها و ملت‌ها است.

وی ادامه داد: هم توسط لیبرال‌ها و جریان سکولار دین مایه پیشرفت تبلیغ می‌شد و روحانیت به عنوان مرتجع نام برده می‌شد و هم جریان چپ آن روز این تبلیغات را می‌کرد، یعنی هم شرق کمونیست و غرب لیبرال باهم عمل می‌کردند برای از بین بردن دین.

حجت الاسلام ادیانی تصریح کرد: در دورانی انقلاب اسلامی به ثمر رسید که امام در کتاب کشف‌الاسرار خود فرمودند کار را به جایی رساندند که رانندگان، آخوند و ملا را سوار نمی‌کردند!

وی گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر باورها و اعتقادهای مردم شکل گرفت و مردم به اجتماع برگشتند.

حجت الاسلام ادیانی افزود: کجای دنیا می‌شود یک چنین رهبری را که صداقت داشته باشد پیدا کرد؟ امام یک ریال به نفع خودش جمع نکرد.

وی ادامه داد: این نظام با تمام دشمنی‌ها، تهدیدات سخت و نرم ایستادگی کرد، نظامی که تازه انقلاب کرده بود و ارتشش کامل شکل نگرفته بود و نیروهای بسیجی و مردمی ساماندهی نشده بود.

حجت الاسلام ادیانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) جوانان را در یک سازمان به اسم بسیج سازماندهی کرد و بعدها در جنگ این افراد از کشور دفاع کردند.

حجت الاسلام ادیانی گفت: دشمنان سعیکردند فتنه‌های مختلف را برایمان رقم بزنند که باعث وززیدگی نیروهای بسیجی و انقلابی شد.

وی ادامه داد: تهدیدهای نرم سبب پویایی فکر و اندیشه ما شده و نتیجه‌اش صدها کتاب و پژوهش در زمینه‌های مختلف است.