شاهرود - رئیس تعزیرات حکومتی شاهرود، بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۲۴ پرونده قاچاق کالا در این شهرستان مفتوح شده است، گفت: عزم دستگاه قضا در مقابله با قاچاق کالا جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سعدالدین ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شاهرود در سالن جلسات اتاق اصناف شهرستان، بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۲۳ فقره پرونده در تعزیرات سمنان مرتبط با اصناف تشکیل‌شده است، ابراز کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۹۴ فقره مرتبط به موضوع کالا و خدمات است.

و بابیان اینکه ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز نیز در شاهرود مفتوح شده است، ابراز کرد: دستگاه قضا همچنین به ۱۶۵ فقره پرونده بهداشتی در سطح اصناف شاهرود رسیدگی می‌کند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود بابیان اینکه تعداد پرونده‌های مرتبط با اصناف در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته ۶۰۰ مورد بیشتر شده است، تأکید کرد: این آمار نشان دهنده عزم جدی تعزیرات حکومتی در مبارزه با تخلفات اصناف در شرایطی است که عرصه اقتصادی برای مردم تنگ‌شده و باید جلوی سوء استفاده گران را گرفت.

سعدالدین بابیان اینکه همه توان این اداره برای نظارت بر بازار شب عید به کار گرفته می‌شود، ابراز کرد: دستگاه رسیدگی و قضایی و نظارتی در بحث گران‌فروشی ورود جدی دارند و خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون میانگین رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: مدت میانگین رسیدگی به پرونده‌ها که ۲۴ روز در گذشته بوده امروز به زیر یک هفته رسیده است.