معضل اطاله دادرسی در محاکم و دادگاهها مردم را کلافه و سرگردان کرده و این در حالی است که دستگاه قضائی نتوانسته تا کنون فکر اساسی برای این مسئله اتخاذ کند.

هوشنگ سرباز وطن ، وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروزه دیگر نوبت های طولانی رسیدگی پرونده ها امری عادی شده و به ندرت مشاهده می شود که پرونده ای در مدت زمانی کوتاه مورد رسیدگی و منتهی به صدر رای شود.

وی تصریح کرد: مردم از وضیت موجود در دادگاهها و محاکم گله مندند و این در حالی است که مسئولان قوه قضائیه نیز بر این واقف هستند اما اقدام جدی و اساسی در ارتباط با حل مشکلات موجود انجام نمی دهند.

سرباز وطن به تعلل قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده شهرام جزایری اشاره کرد و گفت: تاخیر در رسیدگی به پرونده و صدور رای باعث شد تا چنین فرد شیادی بتواند فرصت لازم را برای فرار از زندان پیدا کند.

این وکیل دادگستری گفت: پرونده شهرام جزایری می بایست بسیار پیش از این رسیدگی و منجر به صدور می شد اما مشخص نیست بر چه اساس این پروند 5 سال تحت بررسی بود.

وی خاطر نشان کرد: گرچه پرونده های مهم و حساس و به خصوص اقتصادی باید با دقت و صرف زمان لازم مورد رسیدگی قرار گیرد اما به طور حتم برای چنین پرونده ای که اتهامات آن مشخص بود صرف 5 سال زمان جای تعجب و سئوال دارد.

این وکیل دادگستری ، با تاکید بر اینکه به طور حتم قوه قضائیه در این پرونده مرتکب قصورشده است گفت: حل مشکلات موجود در دستگاه قضائی و به خصوص سیر طولانی رسیدگی به پرونده ها نیاز به اتخاذ راه حل اساسی و تصمیم جدی دارد و باید به صورت فوریت از سوی مسئولان دستگاه قضائی مورد توجه قرار گیرد.