اراک- وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش میانی پروژه آزادراهی شمال به جنوب کشور که ۷۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پروژه آزادراهی شمال به جنوب کشور که استان مرکزی را به طول ۱۳۴ کیلومتر طی می کند، هم اکنون از نظر پیشرفت فیزیکی در وضعیت مطلوبی است و بخش میانی این پروژه ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سال آینده به افتتاح می رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تقاطع غیرهمسطح اراک-فرمهین در یکی از نقاط پرحادثه این محدوده احداث شده که امروز به افتتاح رسید و امیداوریم ادامه این مسیر بعد از فرمهین به سمت خنجین هر چه سریعتر مطالعات آن انجام و اجرایی شود.

اسلامی بیان کرد: در حوزه شهرستان های کمیجان، ساوه و زرندیه بهبود محورهای شبکه شهرستانی در راستای تحقق مطالبات مردمی یکی از برنامه ها است که مطالعات آن در حال انجام و بخشی نیز در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: در مجموع با توجه به محدودیت منابع دولت، راه حلی که اندیشیده شده این است که بتوانیم به صورت مشارکتی، پروژه های راهسازی استان را به سرانجام رسانده و وضعیت محورها را ارتقا ببخشیم.