معاون رفاهی وزیر رفاه از تدوین اطلس مسائل زنان سرپرست خانوار در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد میدری در نشست با نماینده صندوق سازمان ملل درباره اهمیت ایجاد پنجره واحد خدمات رفاهی گفت: این برنامه در راستای کاهش هزینه های دولت در شرایط فعلی اقتصادی جامعه، بهبود دسترسی گروه های هدف و رفع همپوشانی ها است.

وی از ایجاد سامانه برای کارگران ساختمانی، بیماران خاص، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و سبد کالا به عنوان تجربیات موفق معاونت رفاه یاد کرد.  

میدری گفت: حمایت از قشر آسیب پذیر در شرایط تحریم انجام می شود و همچنین برنامه ریزی ویژه به منظور جلوگیری از کاهش طبقه اقتصادی قشر متوسط و ورود آنان به طبقه ضعیف شده است.

همچنین جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران نیز از استقبال کارگزاریهای بین المللی در همکاری مشترک با ایران و همچنین حمایت از انتقال دانش فنی و تجربیات بین المللی در خصوص سیستم شناسایی و پاسخگویی به موقع نیازهای اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب توضیح داد.  

همکاری مشترک و بهره گیری از دانش فنی بین المللی در خصوص ایجاد پنجره واحد خدمات رفاه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار (ذیل بند ت ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه) و همچنین تدوین اطلس مسائل زنان سرپرست خانوار برای سال آینده از جمله توافقات این جلسه مشترک بود.