جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: رکن اصلی ناجا منابع انسانی آن است برای قرار گرفتن این نهاد در تراز انقلاب اسلامی باید پرسنل آن دارای شرایط و ویژگی های لازمه آن باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن فتحی زاده در همایش تخصصی مدیران گزینش و استخدام ناجا که در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن اظهار داشت: گزینش کاری تأثیرگذار و حساس در آینده ناجا است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: هر چه فعالیت و حساسیت در بخش گزینش و استخدام ناجا با کیفیت تر انجام شود، آیندگان از این دسترنج بیشتر بهره مند خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: ان شاءالله با همت شما مدیران گزینش و استخدام ناجا سرمایه گذاری در این عرصه یک آورده بسیار زیاد خواهد داشت و این چرخه و فرآیند کامل خواهد شد.

این مقام انتظامی خطاب به حاضران در جلسه، گفت: شما به طور حتم به قدر و اهمیت کار خود و همچنین به لحاظ اهمیتی که نیروی انتظامی در دفاع از دستاوردهای  نظام و انقلاب اسلامی دارد، واقف هستید.

سردار فتحی زاده، یادآور شد: نقش و جایگاه ناجا رو به پیشرفت است و سال به سال انتظار می رود که نیروی انتظامی تأثیرگذارتر از سال های قبل برای پیشبرد ارتقاء امنیت تلاش کند لذا نهادی است که یک نقش بسیار تأثیرگذار در حال و آینده دارد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: الحمدالله با همت شما عزیزان ناجا توانسته رضایت نسبی مقام معظم رهبری را کسب کند و رضایت مندی مردم نیز روز به روز در حال افزایش است اما با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی یادآور شد: اگر نیرویی می خواهد ادعا کند که در تراز انقلاب اسلامی فعالیت می کند باید دارای ویژگی ها و مولفه هایی باشد، رکن اصلی ناجا نیز منابع انسانی آن است این نهاد برای قرار گرفتن در تراز انقلاب اسلامی بایستی پرسنلی داشته که دارای شرایط و ویژگی های تراز انقلاب اسلامی باشد.

این مقام انتظامی برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی بایستی درگاه گزینش که گذرگاه بسیار مهمی است باید با دقت در معیارها و ویژگی های نیروهای انتخاب شده اعمال شود تا ناجا در تراز انقلاب اسلامی باشد چراکه این موضوع بسیار تأثیرگذار است و افراد با استفاده از ابزار و تجهیزات می توانند با انجام صحیح کار در مسیر درست حرکت کنند.

سردار فتحی زاده مطرح کرد: انتظار این است که در گزینش رویکرد بهینه شود و سازوکار روزآمد باشد، البته این بار سنگینی است و نباید تنها بر دوش گزینش و استخدام ناجا باشد بلکه همه باید پای کار آمده و نسبت به این موضوع دغدغه داشته تا محصول و نتیجه ارزشمند باشد.

وی تأکید کرد: مدیران ما در گزینش و استخدام ناجا سازوکار را برای دستگاه های نظارتی و مدیران فراهم کنند تا آنها به کمک گزینش آمده و زمینه را برای انتخاب افراد شایسته و مورد نظر و جذب آنها تسهیل و مهیا کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه انتخاب داوطلبان استخدام بایستی از بین خانواده های اصیل، مومن و مذهبی افزایش یابد، گفت: امروز انتخاب اصلح جزء کلید واژه های اساسی در گزینش و استخدام است، نیرویی که از یک خانواده ایمانی، بااصالت مومن و متدین باشد، می تواند بسیاری از مشکلات را در مأموریت ها پشت سر بگذارد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: سعی شده تا از بین بهترین ها، اصلح ترین افراد انتخاب شوند، علاوه بر این موضوع بایستی با عضویابی دنبال افراد شایسته رفت و آنها را جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه کارآمدی، انقلاب گری، توانمندی، ولایت مداری، ادب و ایمان از مولفه ها و شاخصه هایی است که در گزینش بیشتر به آن توجه می شود، گفت: می توان با رعایت و دقت بیشتر در جذب افراد خلاء ها را در زمینه مشکلات احتمالی پیش آمده مرتفع ساخت.

سردار فتحی زاده افزود: باید برای رسیدن به برنامه و اجرای تعهدات و رفع کمبودها ظرفیت ها را افزایش و سرمایه ها را پای کار آورد و همواره کیفیت و معیار را مدنظر قرار داد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در کنار ویژگی ها، بایستی با شناخت دقیق از نیاز پلیس های تخصصی نسبت به تأمین و جذب نیرو براساس توانمندی و خصوصیات افراد تامین نیرو شود.

وی خاطر نشان کرد: در چرخه گزینش و استخدام حداقل تا ۵ سال بایستی قالب پیمانی دنبال شود چراکه قرار است نیرو برای ۳۰ یا حتی ۴۰ سال خدمت فعالیت کند، شخصیت فرد را نمی شود صرفا با چند ساعت تحقیق و گزینش مشخص کرد باید سازوکار به گونه ای باشد تا ارزیابی مفید مفید واقع باشد.

سردار فتحی زاده با اشاره به اینکه همکاری و تعامل با یکدیگر و هم افزایی فقط در چارچوب حیطه کاری نباید باشد بلکه همه بایستی به همدیگر کمک کنند تا خروجی و برآیند کار مفید و موثر باشد، گفت: توجه به کارکنان شاغل هم از نظر افزایش دانش، آموزش و تعامل و هم از نظر رسیدگی به وضعیت آنان از جهات مختلف ضروری است.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: جذب و استخدام نیروهای باانگیزه، متخصص، حرفه ای، هوشمند سبب رشد و ارتقاء مجموعه شده و می تواند آینده ناجا را تضمین کند.