رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در گفتگو با یک شبکه رادیویی و تلویزیونی این کشور ابراز امیدواری کرد که رویکرد آمریکا نسبت به خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» روسیه توسط ترکیه، تغییر یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در گفتگو با شبکه رادیویی و تلویزیونی «اِن تی وی» ابراز امیدواری کرد که رویکرد آمریکا نسبت به خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» روسیه توسط ترکیه تغییر یابد؛ زیرا به گفته وی، ترکیه از این قرارداد تسلیحاتی با روسیه صرفنظر نخواهد کرد.

این در حالی است که مقامات آمریکا و ناتو بارها به دولت آنکارا گفته اند که سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» روسیه فاقد قابلیت ادغام و هماهنگی با سامانه پدافند موشکی و هوایی ناتو است و اینکه خرید این سامانه توسط آنکارا، خرید جتهای جنگنده «اف-۳۵» از شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین را برای ترکیه به خطر انداخته و احتمالاً به وضع تحریمهای آمریکا علیه آنکارا می انجامد.

با این حال، اردوغان در این گفتگوی تلویزیونی گفت: «نهادهای وابسته هم اکنون در حال انجام رایزنی هستند. آنها به این روند ادامه خواهند داد. با کنگره صحبت خواهند کرد. من امیدوارم که این رویکرد اشتباه (آمریکا) تغییر یابد».