معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: ما مربیان تربیتی و پرورشی به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی چراغ راه خود قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و روز میلاد فاطمه زهرا(س) که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن گرامیداشت این ایام گفت: امور تربیتی در سال های ابتدایی برای حفظ و ترویج اصول انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ افکار التقاطی شکل گرفت و فراز و فرودهایی طی کرد.

وی ادامه داد: بررسی پیشینه امور تربیتی نشان می دهد که سربازان عاشقان عرصه تعلیم و تربیتی برای انجام ماموریت های خود در راستای پرورش استعدادها و تربیت دینی آنها، شناساندن چهره دشمنان و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و... تلاش های گسترده ای از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: در دهه پنجم انقلاب متناسب با نیازهای امروز دانش آموزان، ما به تغییر در برنامه ها و افزایش نقش معلمان در فرایندهای تربیت و حذف برخی فعالیت های کم بازده و استفاده از ظرفیت هنر، رسانه و مدرسه محوری و افزایش مشارکت دانش آموزان و اولیا در برنامه ها تاکید داریم.

کاظمی بیان کرد: ما به عنوان سربازان ولایت بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی چراغ راهمان قرار خواهیم داد تا با تمام توان تحقق بخش فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تامل و تعمق در رسالت‌های امور تربیتی، سند تحول بنیادین و تعمق در فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه حاکی از اثر بخشی این حوزه و رویکرد تمام ساحتی و تربیت متوازن دانش آموزان دارد.

کاظمی اظهار کرد: توانمندسازی روانی و اجتماعی برنامه‌های فوق برنامه و تلاش برای روحیه نشاط و شادابی از جمله برنامه‌هایی است که از طریق افزایش فعالیت‌های اردویی، تئاتر، سرود و استفاده از گنجینه اردوی راهیان نور مورد توجه است. همچنین ترویج فرهنگ عفاف را سرلوحه کار قرار دادیم و تحقق این رویکرد نیازمند راهنمایی و حمایت‌های آموزش و پرورش است که امیدواریم به عنوان سربازان انقلاب با تمام وجود آماده در خدمت پیاده سازی سیاست‌های آموزش وپرورش گام برداریم.

وی بیان کرد: انتظار داریم در راستای ماموریت‌های تربیتی برخی از نیازهای ما مورد اهتمام جدی قرار گیرد از جلمه آنکه در شرایط فعلی تغییر ساختار حوزه پرورشی تغییر ساختاری نداشته باشد و تقویت شود و آسیبی به آن وارد نشود.

کاظمی ادامه داد: قانون احیای معاونت امور تربیتی در گزینش، آموزش و نگهداشت نیروی انسانی بر اساس همان قانون ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: توسعه، بازسازی و شاداب سازی فضاهای پرورشی در دستور کار باشد. سال‌هاست کانون‌های تربیتی و دارالقرآن‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و هیچ کمک و تخصیص اعتباری نداشته است. علاوه بر آن مدرسه محور کردن فعالیت‌های پرورشی از دیگر مسائل مورد توجه است که باید در دستور کار قرار بگیرد.