مشهد-معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: توجه به معماری ایرانی و اسلامی جزو اهداف برجسته انقلاب در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی‌نژادنوری اظهارکرد: برگزاری نشست هنر و معماری اعتاب مقدسه در مشهد زمینه‌ای را فراهم آورده است تا علم، عمل، تجربه و دانش را در کنار هم قرار دهد.

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در تبادلات علمی گفت: با وجود قدرت فضای مجازی همچنان شاهد کثرت برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی در کشورهای اروپایی هستیم و این موضوع حاکی از این قضیه است که ارتباطات حضوری ما بین افراد قطعا تأثیری فراتر از فضای مجازی دارد و زمینه‌های تفاهم و همکاری و همبستگی را ایجاد می‌کند.

معاون علمی آستان قدس رضوی همچنین هویت‌بخشی و تقویت هنر معماری اسلامی را از دیگر دستاوردهای این اجلاسیه دانست و عدم توجه به مباحثات علمی پیرامون این موضوع را باعث به انزوا رفتن آن عنوان کرد.

وی گفت: برجسته‌سازی هنر اسلامی و توسعه کسب و کار و ایجاد زمینه اقتصادی نیز از کارکردهایی است که از برگزاری این نشست حاصل می‌شود.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه زنده نگه داشتن این هنر می‌تواند به رونق فضای کسب و کار نیز کمک کند، گفت: با گفتگو و باز کردن مسائل و حل آن باید موضع هنر و معماری اسلامی را در مقابل مکاتب رقیب تقویت کرد.

معاون علمی آستان قدس رضوی هنر معماری را دارای مفهوم و پیام روحانی عنوان کرد و توسعه این پیام را از اهداف برجسته انقلاب در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست.