بیله‌ سوار - امام جمعه بیله‌ سوار گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود باید با پرهیز از اسراف و توجه به اقشار ضعیف جامعه عید نوروز را ساده و بی‌تکلف برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیله‌ سوار ضمن ضرورت توجه به برگزاری «نوروز ساده» افزود: یکی از مباحثی که در متون دینی خیلی به آن سفارش گردیده ، بحث پرهیز از اسراف، ریخت و پاش و قناعت است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد هستیم، شایسته است که با افزایش مشارکت‌ها در امور اجتماعی و سیاسی به برطرف سازی مشکلات اهمیت دوچندانی قائل شویم.

امام جمعه بیله‌سوار یادآور شد: بدون تردید یکی از عوامل گرانی خود ما هستیم چرا که وقتی جنسی گران می‌شود، به جای این که از خریدش اجتناب کنیم به خرید بیشتر آن روی می‌آوریم تا در افزایش قیمت آن نقش آفرین شویم. .

جدایی تصریح کرد: از مردم شریف بیله سوار و مغان تقاضامندیم سین هشتم سفره‌های امسال خود را سادگی تعریف کنند تا با برگزاری نوروز بی تکلف و ساده بار سنگینی از دوش مردم به خصوص اقشار کم در آمد جامعه برداشته شود.

ضرورت توجه مضاعف به فرهنگسازی

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت صاحبان قلم و تجلیل از نویسندگان بیله‌سواری متذکر شد: این دست اقدامات در حوزه کارهای فرهنگی بسیار ارزشمند و فاخر است.

امام جمعه بیله سوار بیان داشت: تلاش، عشق و دغدغه فعالان فرهنگی را در اجرای چنین برنامه‌هایی ارزشمند بوده و امیدواریم توجه به برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی جدی‌تری را به خود بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم که به زودی همایش تجلیل از واقفین و خیرین را هم در بیله سوار داشته باشیم چرا که خیرین در این شهرستان مرزی کارهای بزرگی انجام داده او اقدامات بارزشمند آنان بعضا نادیده گرفته می‌شود.

جدایی افزود: ازدواج زودهنگام به مانند ازدواج‌های دیر هنگام مضرات و آسیب‌های جدی دارد و باید در این موضوع کار فرهنگی جدی را شروع کنیم تا ازدواج به هنگام در جامعه نهادینه شود..