هشترود- فرماندار هشترود گفت: حفظ محیط زیست بدون مشارکت و همدلی مردم غیرممکن است و عزم و تلاش همگانی و احساس مسئولیت همه آحاد مردم در این زمینه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان ظهر امروز جمعه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان هشترود با اشاره به در پیش بودن ۱۵ اسفند ماه روز پاکسازی عمومی شهرستان هشترود گفت: طبیعت نه میراثی از گذشتگان بلکه امانتی برای آیندگان است که در اختیار ماست و حفظ و نگهداری آن یک وظیفه همگانی بوده و نیازمند مشارکت همه شهروندان است.

وی ۱۵ اسفند را یک روز نمادین در راستای حفظ این امانت دانست و افزود: در این روز لازم است تمامی مسئولین شهرستان در کنار مردم به صحنه آمده تا ضمن پاکسازی شهرستان و رفتن به استقبال نوروز فرهنگ حفظ محیط زیست و طبیعت را که امروز بیش از پیش ضرورت حفظ و نگهداری آن احساس می شود ترویج و نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه کل عالم خلقت دارای مرتبه ای از درک و شعور است گفت: هر کنشی که در طبیعت انجام می دهیم واکنشی متقابل از طرف طبیعت داشته بگونه ای که استفاده و بلکه سو استفاده بیش از حد بشر از طبیعت طی سال های اخیر موجب ایجاد خسارات جبران ناپذیری شده از جمله آلودگی هوا، از بین رفتن آب های زیرزمینی و خشک شدن دریاها شده که اثرات این خسران متوجه خود آدمیان می شود و زندگی آن ها را با مشکل مواجه ساخته است.

امینیان با بیان اینکه حفظ محیط زیست بدون مشارکت همگانی و احساس مسئولیت همه مردم قابل تحقق نیست گفت: در شهرستان هشترود سالانه بیش از یک میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله می شود درحالیکه با احساس مسئولیت نسبت به طبیعت دیگر نیازی به این میزان از هزینه کردها نبوده و می توانیم هزینه ناشی از پاکسازی طبیعت را که عواقب به مراتب جبران ناپذیری دارد صرف زیباسازی شهرستان کنیم.